کد خبر: 852953
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
امام جمعه تبریز مطرح کرد
امام جمعه تبریز با اشاره به جولان عده‌ای خانم جلسه‌ای در محافل و مجالس مذهبی در استان، گفت: این افراد که از کمترین سواد فقهی برخوردار هستند و هیچ مطالعه‌ای ندارند عرصه را برای طلاب و دانش‌آموختگان حوزوی تنگ کرده‌اند که باید چاره‌ای برای این وضعیت اندیشیده شود.
آیت الله مجتهدشبستری  در همایش تجلیل از برگزیدگان حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار ‌داشت: وظیفه همه افرادی که معلومات دینی دارند چه آقایان و خانم‌ها این است که وارد میدان بشوند، امر به معروف و نهی از منکر بکنند و با تبلیغ دین رسالت خویش را احیا کنند.

وی با تأکید بر بهره‌مندی طلاب از فضای مجازی برای ترویج علوم و معارف اسلامی و مکتب تشیع، ابراز داشت: بهتر است خواهران طلاب گروهی را برای رصد شبهات القائی دشمنان اسلام در فضای مجازی تشکیل دهند تا علاوه بر شناخت مواضع دشمن نسبت به پاسخگویی به موقع اقدام کنند.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه در شرایطی که دشمنان اسلام و تشیع از تمام امکانات برای دین‌ستیزی بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: رسالت حوزه و روحانیت در عصر کنونی به مراتب سنگین و حساس‌تر از گذشته است، عالم به زمان خود باشید و با فناوری‌های نوین به مقابله با تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان بروید.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تفقه در دین مورد تأکید آیات قرآن، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار گرفته است، تصریح کرد: تفقه در دین اوج کمال و انسانیت است و تنها رسالت آقایان نیست، بلکه همگان وظیفه دارند نسبت به فقه و مبانی دینی آگاهی یابند، در شرایطی که دشمنان اسلام و تشیع از زمین و آسمان علیه باورهای اعتقادی مسلمانان شبهه‌افکنی می‌کنند، باید با احکام الهی خود آشنا باشیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به جولان عده‌ای خانم جلسه‌ای در محافل و مجالس مذهبی در استان، یادآور شدند: این افراد که از کمترین سواد فقهی برخوردار هستند و هیچ مطالعه‌ای ندارند عرصه را برای طلاب و دانش‌آموختگان حوزوی تنگ کرده‌اند که باید چاره‌ای برای این وضعیت اندیشیده شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توسعه مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور هستیم و فضا برای تبلیغ معارف اسلامی بسیار محیا است، فرمودند: باید با زبان ساده، شیوا و روان ضمن آگاهی از سطح مخاطبان به تبلیغ و تبیین آیات و احکام الهی بپردازید.

آیت الله مجتهدشبستری ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تبلیغ احکام دینی و معارف اسلامی عنوان کرد و افزود: دین‌شناسی، شبهه‌شناسی و پاسخگویی به القائات غلط رسانه‌های وابسته به غرب رسالت مهم و حساس حوزه‌های علمیه در عصر حاضر است، امروزه تبلیغ دین، تنها در منابر خلاصه نمی‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر