کد خبر: 852948
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی بازید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی تبریز در روز اول خرداد رایگان است.
میرمحسن حسینی قمی گفت: با توجه به اینکه 22 می مصادف با روز اول خرداد ماه به عنوان روز جهانی تنوع زیستی و با شعار تنوع زیستی و گردشگری پایدار نام گذاری شده این تصمیم با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی استان و آگاهی رسانی به آنها درباره اهمیت حفظ حیات وحش گرفته شده است.
وی افزود: تنوع زیستی، میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل‌های قبل به امانت گرفته است و باید به نسل‌های بعد بسپارد و حفاظت از آن، ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت‌ها دارد .
قمی گفت: در استان آذربایجان شرقی بیش از 346 گونه جانوری موجود است که شامل 52 گونه پستاندار، 225 گونه پرنده، 37 گونه خزنده، 6 گونه دوزیست و 27 گونه ماهی است.
وی اضافه کرد:عمده‌ترین گونه‌های پستانداران و پرندگان حمایت شده یا کمیاب که در چتر حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارند، شامل مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه‌ای، کل و بز وحشی، سیاه گوش، گربه وحشی و پرندگان حمایت شده‌ای همچون سیاه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و سایر پرندگان شکاری و طیف وسیعی از پرندگان کوچک (پاسری فرم‌ها) هستند.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اظهارکرد:علاوه بر زیستگاه‌ های آبی مهم و با ارزشی همچون تالاب بین ‌المللی قوریگل و تالاب‌ های حاشیه دریاچه ارومیه، جنگل‌ها و زیستگاه‌های حاشیه ارس و دریاچه‌ های پشت سدها مأمن پرندگان متنوع و حمایت شده، درحال انقراض و آسیب پذیرند.
بر اساس این گزارش، موزه تاریخ طبیعی تبریز دارای مجموعه های متنوع جانوری منحصر به فرد از جمله 38 گونه پستاندار، 49 گونه پرنده، 13 گونه خزنده، 9 گونه آبزی، دو نوع سنگواره و نمونه هایی از سخت پوستان و بندپایان است.
موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی آذربایجان شرقی در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان واقع در اول خیابان آزادی قرار دارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر