کد خبر: 852937
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
جانشين مديرعامل مؤسسه فرهنگي هنري پيام آزادگان خبر داد
مراسم بزرگداشت مرحوم علي‌اکبر ابوترابي‌فرد با تقدير از خانواده شهداي آزاده و آزادگان روحاني مدافع حرم چهارم خردادماه برگزار مي‌شود.
به گزارش «جوان»، فريبرز خوب‌نژاد، جانشين مديرعامل مؤسسه فرهنگي هنري پيام آزادگان ضمن اعلام خبر فوق گفت: اين مراسم در 31 استان کشور و در تهران با حضور مسئولان کشوري و لشکري از ساعت 18 الي 20 در حوزه هنري برگزار مي‌شود. در اين مراسم از آزادگان روحاني مدافع حرم و تعدادي از خانواده خلبانان آزاده شهيد که در دفاع از خرمشهر نقش داشتند، تجليل به عمل خواهد آمد. همچنين رونمايي از هفت عنوان کتاب و ‌کتاب‌شناسي درباره سيد آزادگان از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم است.
 
جانشين مديرعامل مؤسسه فرهنگي هنري پيام آزادگان بيان کرد: بعضي از شهدا و شخصيت‌هاي برجسته مي‌توانند نماينده و نماد فرهنگ مقاومت باشند که مرحوم ابوترابي‌فرد در اين ميان منحصر به فرد بوده و از شخصيت ويژه‌اي برخوردارند تا آنجايي که مقام معظم رهبري از واژه خورشيد، ابر فياض و بارش ايمان در خصوص مرحوم ابوترابي  استفاده كرده‌اند.  خوب‌نژاد در ادامه افزود: مرحوم ابوترابي يک فرد نبود بلکه راه و مسير مقاومت، عبادت، بندگي و پاکي بود و بزرگداشت اين شخصيت بزرگ فراتر از وظيفه است و راهي است که جامعه به آن نياز دارد و وظيفه داريم ياد مرحوم ابوترابي را گرامي بداريم تا به مسئولان گوشزد شود که مي‌توان مسئول بود، اما خدمت بي‌منت کرد و از مواهب انقلاب سودي نبرد. 
 
وي ادامه داد: مرحوم ابوترابي‌فرد رهبري مقاومت 40 هزار مدافع را در عراق برعهده داشتند و مجاهدت‌هاي زيادي در آن زمان انجام دادند و در اين راه نه تنها موجب آزادي آزادگان از دست دشمن بعثي شدند، بلکه بسياري از سربازان دشمن را به مسير مستقيم هدايت کردند تا آنجا که بسياري از اين سربازان در راه دفاع از حريم اهل‌بيت(ع) در عراق و سوريه به فيض شهادت نائل شدند.  جانشين مديرعامل مؤسسه فرهنگي هنري پيام آزادگان بزرگ‌ترين چالش آزادگان را بحث درمان دانست و گفت: بزرگ‌ترين مشکل آزادگان بحث درمان است و اگر سازمان‌ها و نهادها قوانين ايثارگري را اصلاح نکنند، ما در آينده در حوزه جانبازان و آزادگان دچار شرمندگي خواهيم شد و بايد بحث درمان آزادگان بيشتر مورد توجه قرار بگيرد.  خوب‌نژاد در پايان بيان کرد: اصرار داريم که پايش سلامت آزادگان مستمر و ادامه‌دار باشد تا از برخي مشکلات آنها پيشگيري شود که خوشبختانه از سوي قائم‌مقام بنياد شهيد تاکنون اقدامات خوبي صورت گرفته است. در مجموع بيش از 40 هزار آزاده در سراسر کشور داريم که 572 نفر در عراق و 2 هزار و 750 نفر نيز پس از آزادي از دنيا رفته‌اند که از نظر ما همه اينها شهيد هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار