کد خبر: 852928
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
با ارائه صدها سند و برخلاف مشي اصلاح‌طلبان در اردوکشي خياباني
پيگيري قانوني، به جاي دعوت به اردوكشي خياباني، شايد بتوان اين عبارت را مناسب‌ترين عنوان براي اقدام سيدابراهيم رئيسي، نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گذاشت.
گرچه براساس شواهد و قرائن فراوان، تخلفات گسترده‌اي در قبل و حين انتخابات رياست جمهوري صورت گرفته است، اما رقباي رئيس‌جمهور منتخب نجيبانه نتيجه انتخابات را پذيرفتند و به آقاي روحاني تبريك گفتند، اما برخلاف سال 88 آنها كه كشور را براي 88 ماه درگير فتنه و آشوب‌هاي خياباني كردند، ترجيح دادند، شكايات خود را از مسير قانوني پيگيري كنند. كاري كه حجت‌الاسلام رئيسي در نامه خود به دبير شوراي نگهبان قانون اساسي انجام داد.  سيد ابراهيم رئيسي، نامزد انتخابات رياست‌‌جمهوري در نامه‌اي به آيت‌الله جنتي، ضمن ابراز اعتماد و اطمينان به شوراي نگهبان‌، خواستار رسيدگي به برخي تخلفات در قبل و حين برگزاري انتخابات ۲۹ ارديبهشت ماه شد.
 
به گزارش فارس، سيد ابراهيم رئيسي صبح ديروز در نامه‌اي به آيت‌الله احمد جنتي، ضمن ابراز اعتماد و اطمينان به شوراي نگهبان، خواستار رسيدگي به برخي تخلفات در قبل و حين برگزاري انتخابات 29 ارديبهشت ماه شد. وي به همراه اين نامه سه صفحه‌اي، صدها صفحه مستند را در چندين مجلد براي شوراي نگهبان ارسال كرده است. حجت‌الاسلام رئيسي ضمن تأكيد بر حق‌الناس بودن آراي مردم، خواستار رسيدگي دقيق هيئت نظارت بر انتخابات به اين تخلفات، تا حصول نتيجه قطعي شده است. در بخشي از اين نامه آمده است: همه ما در نظام مقدس جمهوري اسلامي موظف و مكلف به حفظ جمهوريت نظام و پاسداري از آراي مردم كه مصداق حقوق شهروندي ايرانيان است مي‌باشيم و اينجانب با وعده‌اي كه به مردم قهرمان و نجيب ايران داده ام، نمي‌توانم در برابر ظلم به حقوق مردم سكوت كنم ؛ بنابراين تقاضا دارم در اجراي قانون به موارد گفته شده توجه و رسيدگي جدي شود. اين كانديداي دوازدهمين دوره رياست جمهوري روز گذشته در پيامي با تبريك حضور پرشكوه ملت ايران در انتخابات روز جمعه، برخي بداخلاقي‌هاي انتخاباتي و تخلفات آشكار در قبل و حين برگزاري انتخابات را از لحظات تلخ اين رويداد خوانده و تأكيد كرده بود آن را از مسير قانوني پيگيري خواهد كرد.
  
امتناع وزارت كشور از تحويل ليست تفكيكي نتايج آرا
خبر ديگري حاكي است، نماينده تام‌الاختيار رئيسي در ستاد انتخابات وزارت كشور با اشاره به امتناع وزارت كشور از تحويل ليست تفكيكي نتايج آراي رياست جمهوري گفت: هيچ‌گونه همكاري از سوي وزارت كشور نبوده و بدون هيچ توضيحي از تحويل ليست نتايج امتناع مي‌كنند.  صولت مرتضوي در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از عصر روز گذشته ( شنبه) تا به اين لحظه تلاش كرديم وزارت كشور، نتايج انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري را به تفكيك شعب، بخش، شهرستان، استان و كشوري در اختيار ما قرار دهد كه هنوز اين اتفاق نيفتاده است. مرتضوي تأكيد كرد: آقاي نيكزاد، رئيس ستاد انتخاباتي حجت‌الاسلام رئيسي اين موضوع را به‌صورت كتبي از وزارت كشور درخواست كرد ولي متأسفانه هيچ‌گونه همكاري‌اي از سوي مسئولين ذي‌ربط به عمل نيامده و بدون هيچ توضيحي از تحويل ليست نتايج امتناع مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار