کد خبر: 852907
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
صحبت‌هاي تند و صريح سعيد سهيلي درباره قاچاق «گشت۲»
نسخه قاچاق فيلم «گشت2» که اين‌روزها فروش بي‌سابقه 19ميليارد توماني در سينماي ايران را به نام خود زده...
نویسنده: فرزين ماندگار
 
نسخه قاچاق فيلم «گشت2» که اين‌روزها فروش بي‌سابقه 19ميليارد توماني در سينماي ايران را به نام خود زده، در حالي که همچنان در بسياري از سينماهاي تهران و البته شهرستان‌ها در حال اکران است، وارد بازار شده؛ اتفاقي که واکنش تند سعيد سهيلي کارگردان و حميد فرخ‌نژاد، بازيگر و سرمايه‌گذار اين فيلم را به دنبال داشته، اين دو سينماگر از مردم تقاضا کرده‌اند با سارقين همکاري نکنند. سهيلي در تازه‌ترين اظهاراتش در اين‌باره به عدم حمايت صنوف سينمايي نيز اعتراض کرده و گفته کارت خانه سينما را آتش مي‌زند! در حال حاضر بالاترين فروش در تاريخ سينماي ايران به «گشت 2» آخرين ساخته سعيد سهيلي اختصاص دارد؛ فيلمي که نمايش آن در جشنواره فجر و همچنين اکران عمومي‌اش با برخي حاشيه‌سازي‌ها همراه بود.
 
گرچه «گشت 2» جزو فيلم‌هاي نوروزي امسال بود، اما همچنان به دليل استقبال فراوان تماشاچيان در بسياري از سينماهاي تهران و البته شهرستان‌هاي مختلف به نمايش خود ادامه مي‌دهد. به همين دليل انتشار نسخه بازبيني صداوسيما در فضاي مجازي، مي‌تواند ضربه سختي به فروش آن در سينماها و البته فرصت خوبي براي فروش در شبکه نمايش خانگي باشد.
سعيد سهيلي در واکنش به اين اتفاق در اينستاگرامش نوشت: «حتي نوشتنش هم سخته، نسخه قاچاق فيلم «گشت٢» به بازار اومده... نسخه‌اي که منتشر شده روي آن عبارت «جهت بازبيني صداوسيما» درج شده، در واقع فيلم براي تيزر به صداوسيما فرستاده شد که کاش فرستاده نمي‌شد.»
 
حميد فرخ‌نژاد نيز که در قسمت اول اين فيلم (گشت ارشاد) نيز بازي کرده بود و در «گشت 2» به جز بازي، بخشي از سرمايه‌گذاري را نيز برعهده داشته است، با اعلام اين خبر در اينستاگرام خود نوشته است: «باعث تأسف است که اعلام کنم نسخه قاچاق فيلم «گشت 2» وارد بازار شده و متأسفم که اعلام کنم طي هفته گذشته در اين ارتباط شکايتي تنظيم و به دادگاه رسانه تسليم کرديم، ولي تمام تلاش‌هاي قانوني ما براي جلوگيري از اين سرقت بي‌نتيجه ماند. پليس فتا، پليس امنيت و شوراي صيانت سينما فقط اظهار تأسف کردند و ديگر هيچ... عملاً دست قانون جلوي سارقان بالاست و نسخه غيرقانوني «گشت 2» عيان و در محيطي امن در حال خريد و فروش، متأسفم براي سينمايي که هيچ پناهي ندارد.»
 
پس از انتشار اين خبر در فضاي مجازي، سعيد سهيلي کارگردان «گشت 2» در گفت‌وگو با «سينما» به شدت به انتشار نسخه قاچاق و غيرقانوني اين فيلم اعتراض کرده است: «من فکر مي‌کنم توطئه‌اي در پشت پرده انتشار نسخه قاچاق فيلم «گشت 2» است. اين توطئه در ادامه توطئه کساني است که «گشت‌1» را از پرده سينماها پايين کشيدند. قبلاً خيلي تلاش کرده بودند اين فيلم پروانه ساخت نگيرد يا سانسور شود يا حتي اکران عيد به اين فيلم داده نشود و وقتي همه تلاش‌هايشان به شکست انجاميد، وقتي ديدند فيلم به خط پايان نزديک شده است، خواستند به اين فيلم پشت‌پا بزنند. انتشار نسخه قاچاق فيلم يک جور انتقام‌گيري از استقبال مردم از گشت ارشاد است و اگر پليس پيگيري کند، حتماً چهره‌هاي آشنايي خواهيم ديد.»
با توجه به اينکه بعد از اکران «گشت 2» مسعود فراستي در مجلس اين فيلم را مستهجن و مبتذل دانسته بود، سهيلي در ادامه با اشاره به حاشيه‌سازي‌هاي پيش از اکران گفت: «از همان زمان که برخي به مجلس رفتند مي‌دانستم توطئه‌هايي در کار است. به نظرم «گشت1» را اگر گردن زدند «گشت‌2» را آمپول هوا زدند. «گشت1» را ذبح کردند و «گشت 2» را خفه کردند. با اين اتفاقي که براي «گشت‌2» افتاده بايد هر روز منتظر قاچاق يک فيلم باشيم.»
 
او که عضو خانه سينما و انجمن کارگردانان نيز هست با انتقاد از انفعال صنوف در چنين مواردي ادامه داد: «متأسفانه وقتي چنين اتفاقي مي‌افتد فيلمساز تنها مي‌ماند و نه خانه سينما حمايت مي‌کند و نه شوراهاي مختلف متعلق به تهيه‌کنندگان. من تصميم دارم کارت عضويت در خانه سينما، کانون کارگردانان و انجمن‌ها و شوراهاي ديگر... را در جلوي خانه سينما آتش بزنم. وقتي اين کارت‌ها جز سنگين‌تر کردن جيب آدم کاري نمي‌کند. وقتي مي‌بينم که هيچ حمايتي نمي‌کنند و من پيش خود فکر مي‌کنم چرا عضو اين تشکيلات هستم.»
 
اين کارگردان در پايان هشدار داد: «من از همين‌جا زنگ خطر را به صدا درمي‌آورم و به همه فيلم‌هاي اکران سينما اعلام خطر مي‌کنم. قاچاقچيان حاميان زيادي دارند و ما هيج حامي نداريم. مردم به اين فيلم‌ها به عنوان حق‌الناس و مال به سرقت رفته نگاه کنند و به هيچ وجه اين فيلم‌هاي قاچاق را نبينند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار