کد خبر: 852904
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
بيژن يانچشمه
نویسنده: بيژن يانچشمه

شنبه آينده ماه پربركت خدا رمضان از راه مي‌رسد؛ ماهي كه در آن بندگان خدا براي عبادت خالصانه جسمي و روحي خود را آماده مي‌كنند. در شرايطي كه وضعيت اقتصادي خانواده‌هاي محروم سخت است و سفره‌هاي آنان خالي از مواد پرمغذي است. مناسبت‌ها براي افطاري دادن و دعوت‌ها نيز داغ مي‌شود، اما در اين ميان لازم و ضروري است تا بخش‌هايي كه در اين زمينه برنامه‌‌هايي دارند به فكر محرومان جامعه باشند. بسياري از سفره‌هاي افطار از سوي افراد متمول و دستگاه‌هاي اجرايي پهن مي‌شود؛ با افرادي كه بر سر سفره‌ها حاضر مي‌شوند، افرادي هستند كه به اصطلاح دستشان به دهانش مي‌رسد.
 
آيا اينگونه به استقبال رمضان رفتن اجر و پاداشي دارد؟‌در حالي كه افراد زيادي در لايه‌هاي مختلف جامعه به دليل سياست‌هاي ناكارآمد دولت و دستگاه‌هاي متولي همچنان چشم انتظار كمك و ياري ديگران هستند. ماه پرفيض رمضان در حالي نزديك‌تر مي‌شود كه لازم است تا كانون‌ها و انجمن‌هاي خيريه نيز با شناسايي محله‌هاي محروم كه از ديد دستگاه‌هاي دولتي و اجرايي پنهان مانده است، شناسايي شود، نه براي رمضان، بلكه براي تمام ايام سال. هستند افرادي كه با راه‌اندازي سايت‌هاي خانوادگي و دوستانه با گرفتن مبلغ  ناچيزي پول و جمع‌آوري آن به كمك اين خانواده‌هاي نيازمند مي‌روند و با بستن قرارداد با نانوايي، بقالي و ساير مراكز، خانواده‌هاي محروم را تحت پوشش قرار مي‌دهند.
 
رمضان هر لحظه‌اش با بركت است و اين من و شما هستيم كه بايد از تك‌تك ثانيه‌هاي آن بهره كافي را ببريم.
بركت هر سفره در خانه به آن است كه همسايه و يا مؤمني گرسنه نباشد پس بيايد با روزه جسمي و روحي و با اسراف نكردن در استفاده از اقلام غذايي و خوراكي هر چند كم به كمك آدم‌هايي از جنس خود برويم و با شناسايي ايتام و نيازمندان واقعي دست كمك به سوي آنان دراز كنيم و با بذل بخشي از مال خود به اين افراد و خانواده‌ها آنان را در سفره رمضان شريك كنيم و از بركت رمضان كه يك ماه براي يك سال بهره ببريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار