کد خبر: 852888
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
سارقان كيف‌قاپ سوار بر خودرو پس از تصادف ساختگي، رهگذران را نقش بر زمين كرده و بعد از سرقت كيفشان، پا به فرار مي‌گذاشتند.
به گزارش خبرنگار ما، مدتي قبل دختر جواني سراسيمه به اداره پليس رفت و از سارق پرايد سوار به اتهام تصادف و سرقت كيفش شكايت كرد. شاكي در توضيح ماجرا گفت: من دانشجو هستم. ساعتي قبل از دانشگاه بيرون آمدم و در حال عبور از كنار خيابان بودم كه خودروي پرايدي با سه‌سرنشين به من نزديك شد. راننده در حالي كه با گوشي‌اش در حال حرف زدن بود پشت سر من به آرامي رانندگي مي‌كرد. احتمال دادم مسافركشي مي‌كند و دنبال مسافر است كه ناگهان خودرو آرام با من برخورد كرد و من نقش بر زمين شدم، اما آسيب جدي به من نرسيد. در حالي كه روي زمين افتاده بودم يكي از سرنشينان پياده شد و كنار من آمد. فكر كردم قصد كمك دارد، اما او كيف‌دستي من را از دستم كشيد و پس از سرقت كيفم سوار پرايد شد و از محل گريختند. آنها كيفم را كه حاوي يك‌ميليون تومان پول نقد، تعدادي كارت عابر بانك با رمز، تلفن همراه و جزوه‌هاي درسي بود، سرقت كردند‌. وي در پايان گفت: يكي از رهگذران موفق شد شماره خودروي سارقان را يادداشت كند.
 
با طرح اين شكايت پرونده به دستور قاضي علي وسيله‌ايرد‌موسي، بازپرس شعبه پنجم دادسراي ناحيه 34 براي شناسايي سارقان در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي پايتخت قرار گرفت.
مأموران در نخستين گام پس از استعلام شماره پلاك خودرو سارقان دريافتند خودروي پرايد متهمان سرقتي است و صاحب آن چند روز قبل از حادثه اعلام سرقت كرده است. در حالي كه تحقيقات درباره اين حادثه ادامه داشت، مأموران با شكايت‌هاي مشابه‌اي روبه‌رو شدند. شكايت شاكيان حكايت از آن داشت باند سه‌نفره سارقان كيف‌قاپ با خودروهاي سرقتي در خيابان‌هاي شمالي و غربي تهران پس از تصادف، كيف آنها را قاپيده و از محل گريخته‌اند.
 
يكي از شاكيان كه مهندس جواني بود، گفت: من مدير عامل شركت خصوصي هستم. دفتر كارم در يكي از خيابان شمالي پايتخت است. روز حادثه از شركتم بيرون آمدم و به سراغ خودروام كه كنار خيابان پارك بود، رفتم. هنوز چند قدمي به خودروام مانده بود خودروي پرايدي كه سه‌مرد جوان سرنشين آن بودند با من به آرامي برخورد کرد  به طوري كه من زمين خوردم. هنوز ثانيه‌هايي از حادثه نگذشته بود، يكي از سر‌نشينان خودرو پياده شد و كيف دستي‌ام كه مقدار زيادي پول، لوازم قيمتي، دسته چك و مدارك و اسناد شركتم داخل آن بود، سرقت كردند.
در حالي كه هر روز به تعداد شاكيان سارقان كيف‌قاپ افزوده مي‌شد، كارآگاهان دريافتند 22 ارديبهشت‌ماه امسال گشت مأموران پليس در شمال‌تهران سه‌سارق تحت تعقيب را كه سوار بر خودروي سرقتي بودند، دستگير كرده‌اند.
 
صبح ديروز سه‌متهم براي بازجويي به دادسراي ناحيه 34 منتقل شدند.
يكي از متهمان با اعتراف به 100 فقره كيف‌قاپي با شيوه تصادف گفت: ما هر سه‌نفر سابقه‌داريم و در زندان با هم آشنا شديم. وقتي از زندان آزاد شديم اين باند را تشكيل داديم. ما ابتدا خودرو سرقت مي‌كرديم و بعد با خودروي سرقتي طعمه‌هاي خود را زير نظر مي‌گرفتيم و در فرصت مناسب با خودرو به آنها مي‌زديم و كيف‌هايشان را سرقت مي‌كرديم. دو متهم ديگر هم حرف‌هاي سردسته باند را تأييد كردند. سه‌متهم براي ادامه بازجويي‌ها به دستور قاضي ايرد‌موسي در اختيار كارآگاهان پليس‌آگاهي قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار