کد خبر: 852878
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
محمد رضا داورزنی - رییس فدراسیون والیبال

معاون وزیر ورزش با رد شایعه تعلیق شطرنج ایران گفت: چنین موضوعی صحت ندارد ولی بی‌تدبیری و سوء مدیریت فدراسیون شطرنج در میزبانی مسابقات زنان جهان، هزینه‌های زیادی را برای کشور ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا داورزنی، معاون قهرمانی و ورزش حرفه‌یی وزیر ورزش و جوانان درباره بدهی‌های سنگین فدراسیون شطرنج بابت برگزاری مسابقات جهانی شطرنج زنان در تهران به فدراسیون جهانی این رشته و کمک‌های وزارت ورزش و جوانان توضیح داد.

او درباره بدهی فدراسیون شطرنج به فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) گفت: با وجود تفاهم‌نامه مالی که وزارتخانه با همه فدراسیون‌ها دارد و رییسان فدراسیون‌ها ملزم به اجرای آن هستند و نباید خارج از آن تعهدی برای دولت ایجاد کنند ولی متاسفانه بی‌تجربگی، بی‌تدبیری و سوءمدیریت فدراسیون شطرنج در پذیرش میزبانی و تعیین حامیان مالی مناسب برای تامین منابع بدهی ۴۵۰ هزار دلاری به فدراسیون جهانی شطرنج، هزینه زیادی را برای ورزش کشور ایجاد کرده است.

معاون وزیر ورزش با اشاره به پرداخت باقی مانده بدهی فدراسیون شطرنج ظرف روزهای گذشته اضافه کرد: این فدراسیون در سال ۱۳۹۶ تاکنون نزدیک به ۲۵۰ درصد منابع مالی خود را برای جبران هزینه‌های آن مسابقات از وزارتخانه دریافت کرده و هنوز هم حدود ۲۰۰ هزار دلار دیگر بدهی دارند که بیانگر بی‌برنامگی و پیش‌بینی نشدن منابع مورد نیاز مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان توسط مدیریت فدراسیون شطرنج است.

داورزنی حفط اعتبار و حیثیت ورزش کشور را دلیل ورود وزارتخانه برای تامین منابع مالی فدراسیون شطرنج اعلام کرد و گفت: رییس فدراسیون به‌زودی در این مورد بایستی پاسخگوی مراجع نظارتی باشد چرا که در حوزه تعهدات بین‌المللی تمامی مسوولیت‌ها با شخص رییس فدراسیون است و آثار تصمیمات اشتباه وی بر جایگاه و اعتبار ورزش کشور دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: نظارت و رصد حوزه‌ها و فدراسیون‌ها بر عهده این معاونت است و درصورت تخطی از مفاد تفاهم‌نامه‌ها، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار