کد خبر: 852850
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان :
با امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت بیش از پیش، فراهم می شود.

روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امروز روز یکشنبه اعلام کرد: این تفاهمنامه‌ با هدف تداوم همکاری‌ها و در جهت توسعه استفاده از ظرفیت‌های کاری موجود میان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شهرک به مدت پنج سال به امضا رسید.

گسترش ساختارهای موثر در توسعه فناوری و اشتغا‌لزایی تخصصی در حوزه سلامت، بهره‌گیری از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تخصصی دانشگاه در توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سلامت، کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت برای دریافت مجوزها و استانداردهای مورد نیاز از جمله مفاد این تفاهمنامه است.

ایجاد زمینه‌های لازم برای بسط و توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان رویشی دانشگاه و برنامه‌ ریزی برای توسعه مراکز توسعه فناوری سلامت دانشگاه در جهت ایجاد یک پارک علم و فناوری در حوزه تخصصی سلامت نیز از دیگر مفاد این تفاهمنامه همکاری است.

مهدی کشمیری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این باره به افزایش تعداد شرکت‌ها و موسسه های دانش‌بنیان فعال در حوزه پزشکی و سلامت در سال‌های اخیر اشاره و بر ضرورت تعامل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و استفاده از ظرفیت‌های متقابل تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: کار بسیار ارزشمندی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انجام شده و وجود چنین ساختارهایی برای کمک به اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها ضرری است.

غلامرضا اصغری با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در همه موضوع های مرتبط با سلامت، پزشکی و مواد غذایی نقش تولی گری دارد، گفت: در همه این حوزه‌ها آماده همکاری هستیم و علاوه بر این در حوزه ورود به بازار می‌توانیم به اخذ تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پزشکی کمک کنیم.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد و اکنون حدود 480 شرکت دانش بنیان با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 دانش آموخته دانشگاهی در آن مستقر هستند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای یک مرکز رشد مقدماتی، 12 مرکز رشد فناوری و 2 پارک علم و فناوری است که پارک شیخ بهایی به بهره برداری کامل رسیده و پارک ابوریحان در حال احداث و تکمیل است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز دارای حدود 10 هزار دانشجو و 800 عضو هیات علمی است.

این دانشگاه با داشتن 11 دانشکده و 47 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، دارای رتبه سوم در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر