کد خبر: 852846
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی، درمانی الزهرا(س) اصفهان :
: این کودک بر اثر ضربه وارده دچار مرگ مغزی شد و پس از تایید مرگ مغزی و طی مراحل قانونی، خانواده اش برای اهدای عضو رضایت دادند

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی، درمانی الزهرا(س) اصفهان روز یکشنبه با اشاره به مرگ مغزی کودکی اظهار داشت :  این کودک به نام محمد حسن یشمی به دلیل حادثه و سقوط از ارتفاع دچار ضربه مغزی و در بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان بستری شد.

مریم خلیفه سلطانی افزود: این کودک بر اثر ضربه وارده دچار مرگ مغزی شد و پس از تایید مرگ مغزی و طی مراحل قانونی، خانواده اش برای اهدای عضو رضایت دادند.

وی گفت: با اعلام رضایت خانواده محمد حسن برای اهدای عضو، وی شامگاه شنبه 30 اردیبهشت به بیمارستان الزهرا (س) اصفهان برای برداشت عضو منتقل شد.

خلیفه سلطانی افزود: 2 کلیه این کودک در بیمارستان الزهرا(س) به 2 بیمار کلیوی پیوند شد و کبدش برای پیوند به بیمارستان نمازی شیراز ارسال گردید.

وی با اشاره به اینکه این مورد چهاردهمین مورد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در سالجاری در اصفهان بود، تصریح کرد: امروز 31 اردیبهشت به عنوان «روز ملی اهدای عضو» نامگذاری شده است و امسال با توجه به فرهنگسازی و کارهای صورت گرفته، تعداد بیشتری اهدای عضو در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشتیم.

خلیفه سلطانی افزود :سال گذشته در مجموع 36 مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان صورت گرفت.

وی بیان نمود : اعضای اهدایی فرد مرگ مغزی قابل اهداء شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی، درمانی الزهرا(س) اصفهان  اعلام کرد :علاوه بر این برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

شایان ذکر است شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوم شهریور 1395 خورشیدی 31 اردیبهشت را همزمان با سالروز صدور فتوای تاریخی امام راحل(ره) مبنی بر جایز بودن اهدای عضو به عنوان «روز ملی اهدای عضو» نامگذاری کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار