کد خبر: 852836
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
معاون شهردار اردبیل:
اساسی‌ترین سند برنامه‌ریزی طرح تفصلی است که بر ساختار کالبدی و سازمان فضایی شهر از طریق وضع قوانین و مقررات مربوط به معابر، شهرسازی و احداث بنا تأثیر می‌گذارد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار اردبیل گفت: امروزه با گسترش شهرها، رشد آهنگ شهرنشینی همچنین افزایش مشکلات و معضلات ناشی از این فرآیند و اهمیت یافتن مدیریت یکپارچه و توسعه متوازن، همه‌جانبه و پایدار شهر و حفظ پویایی و سرزندگی شهر بحث برنامه‌ریزی در مورد بهسازی زیرساخت‌های موجود شهری، ایجاد فضاهای مناسب شهری، نقش شهروندان در ایجاد برنامه‌ریزی صحیح و... بیش از پیش قوت یافته است.

یوسف محمدی افزود : اساسی‌ترین سند برنامه‌ریزی، طرح تفصیلی است که بر ساختار کالبدی و سازمان فضایی شهر از طریق وضع قوانین و مقررات مربوط به معابر، شهرسازی و احداث بنا تأثیر می‌گذارد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار اردبیل ادامه داد: براساس بازنگری‌های منظم طبق شرح خدمات موصوف به تیپ 12 و به استناد ماده 23 قانون و آیین‌نامه اجرایی، طرح‌های تفصیلی برای مطالعات، برنامه‌ریزی و طراحی شهرهای کشور که توسط مهندسان مشاور پایه یک شهرسازی انجام می‌شود، خود را با شرایط وفق داده و حفظ می‌شود.

محمدی گفت : طرح تفصیلی براساس یک سری از اسناد قانونی شامل قانون منطقه‌بندی، مقررات تفکیک زمین و استانداردسازی ساخت و ساز مسکن به صورت روزانه بیان می‌شود که استانداردهای کاربری زمین و کیفیت ساخت و ساز تعیین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: طرح تفصیلی اهداف مختلفی را دنبال می‌کند و این طرح تحلیل‌های اجتماعی، اقتصادی و خصوصیات فیزیکی نظیر توزیع جمعیت، صنعت، فعالیت‌های تجاری، فضای سبز و تسهیلات عمومی را که منجر به شکل‌گیری طرح می‌شود، است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار