کد خبر: 852822
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار، تکمیل راه آهن چابهار - سرخس، طرح توسعه بندر شهید بهشتی و پتروشیمی را در توسعه جنوب شرق کشور و استان سیستان و بلوچستان موثر دانست و گفت: در آینده نزدیک هزاران شغل جدید در منطقه آزاد چابهار ایجاد خواهد شد.

عبدالرحیم کردی افزود: چابهار موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه تجارت، بازرگانی، کشاورزی و گردشگری دارد و به عنوان دروازه توسعه محور شرق از آن یاد می شود.

وي با اشاره به راه اندازی هشت واحد پایین دستی صنعت پتروشیمی در چابهار گفت: محصولات تولیدی این هشت واحد، 100 درصد صادراتی است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار، راه آهن را یکی از پروژه های مهم و اصلی این منطقه معرفی کرد و افزود: راه آهن نقش مهم و اساسی در تقویت و راه اندازی محور شرق ایفا می کند، از این رو اتصال راه آهن منطقه در دو فاز در دستور کار قرار گرفت که نزدیک به 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است ظرف چهار سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه های زیر ساختی نمی توان فقط به منابع دولتی اتکا داشت، افزود: با توجه به توان خوبی که در بخش خصوصی سراغ داریم، از ظرفیت این بخش برای تکمیل زیرساخت ها استفاده خواهیم کرد.

کردي افزود: 2 هزار و 981 شرکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی از ابتدای تاسیس این منطقه در سال 1373 تاکنون به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه 330 شرکت خارجی توسط سرمایه گذاران 42 کشور در منطقه آزاد چابهار به ثبت رسیده است، گفت: 273 شرکت در زمینه بازرگانی، 21 شرکت صنعتی، 31 شرکت خدماتی و سه شرکت در حوزه ترانزیت فعال هستند.

کردی با بیان اینکه در سال گذشته 28 درصد کل محصولات منطقه صادر شده است، افزود: براساس هدفگذاری سال گذشته حدود 70 میلیون دلار ارزش صادرات منطقه بوده است و در سال 1396 شاهد یک جهش صادراتی خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار