کد خبر: 852821
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

نخستین بازی تیم ملی جوانان کشورمان در چارچوب رقابتهای جام جهانی زیر ۲۰ سال برابر کاستاریکا به سود شاگردان پیروانی به پایان رسید.در این بازی تیم ملی کشورمان با ترکیب نیما میرزازاد، علی شهسواری، مهران درخشان مهر، نیما طاهری، محمد سلطانی مهر ( نیما مختاری ۶۵)، علی شجاعی ( ابوالفضل رزاق پور ۷۹)، محمد مهدی مهدی خانی، رضا شکاری، رضا جعفری ( سینا خادم پور ۹۰)، امید نورافکن و عارف آغاسی برابر کارستاریکا صف آرایی کرد.

شاگردان پیروانی از همان لحظات ابتدایی بازی را در دست داشتند و حتی یک بار در دقیقه ۵ با سانتر خوب بازیکنان ما میتوانست موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد شود که با عکس العمل خوب مدافع حریف توپ دفع شد.در ادامه یک بار هم در دقیقه ۱۲ صحنه مشکوک به پنالتی برای تیم ایران گرفته نشد.

در دقیقه ۲۴، روی اشتباه بازیکنان ایران در دفاع، بازیکن کاستاریکا در گوشه محطو ۶ قدم در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت که در یک برخورد بازیکنان ایران توپ را برگشت دادند اما بازیکنان کاستاریکا اعتقاد به پنالتی داشتند.

در نیمه دوم در دقیقه ۷۰، یک بار هم توپ در داخل محوطه جریمه به رضا جعفری رسید اما شوت بی دقت او با اختلاف زیاد به بیرون از زمین رفت. حملات شاگردان پیروانی ادامه داشت تا این که در دقیقه ۸۲، سانتر مهران درخشان مهر به دخال محوطه جریمه، به محمد مهدی مهدیخانی رسید و او با یک شوت دقیق گل ایران را به ثمر رساند تا این دیدار حساس و پر برخورد در نهایت با پیروزی یک بر صفر جوانان ایران خاتمه یافت. در این بازی ادواردو خوارز و استبان گونزالز از کاستاریکا و مهران درخشان مهر و علی شجاعی از ایران با کارت زرد داور سوئدی جریمه شدند.

پیش از این بازی، زامبیا توانست پرتغال را با حساب دو بر یک از پیش‌رو بردارد و صدرنشین این گروه شود. ایران هم به دلیل تفاضل گل کمتر با سه امتیاز در رده دوم قرار گرفت و کاستاریکا و پرتغال سوم و چهارم شدند.بازی دوم ایران روز چهارشنبه سوم خرداد مقابل رامبیا صدرنشین این گروه است.

پیروانی: مهم بود که در بازی اول پیروز شویم

امیرحسین پیروانی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل کاستاریکا آن را مهم شمرد و گفت: همیشه بازی اول بسیار سخت است. برای هر دو تیم بازی سختی بود. برای تیم ما بسیار مهم بود که این اتفاق بیفتد و در بازی نخست به پیروزی برسیم. جام جهانی یک هیجان، استرس و شرایط ویژه‌ای دارد که بازیکنان باید تجربه لازم را داشته باشند و طبیعی است که بازیکنان این شرایط را تجربه نکردند و در نیمه دوم با صحبت هایی که انجام دادیم این فشار برداشته شد. به آنها گفتم که نتیجه اهمیتی ندارد و بازی خودشان را انجام دهند.بازی بعدی ما برابر زامبیاست.تیمی که قهرمان افریقاست و بازیکنان خوبی دارد .آنها برابر پرتغال نحوه‌های مختلف تکنیکی و سرعتی و تاکتیکی را به نمایش گذاشتند.

سرمربی کاستاریکا: ایران کنترل خوبی روی توپ، بازی و زمین داشت

مارسلو هریرا بعد از شکست تیمش مقابل ایران گفت: بازیکنان ایران کنترل خوبی روی توپ، بازی و زمین داشتند و همدیگر را به خوبی پوشش دادند. باید از الان ریکاوری کنیم که در بازی بعد بتوانیم نتیجه بهتری را کسب کنیم.تیم ایران کنترل خوبی روی بازی، توپ و زمین داشت و خوب دفاع می‌کرد. بازیکنان این تیم خیلی خوب همدیگر را حمایت می‌کردند. در عین حال باید تلاش کنیم در بازی بعد بهتر باشیم و ضربات نهایی را به گل تبدیل کنیم.

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار