کد خبر: 852807
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
جانشین مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان خبر داد
مراسم بزرگداشت مرحوم علی اکبر ابوترابی فرد با تقدیر از خانواده شهدای آزاده و آزادگان روحانی مدافع حرم چهارم خردادماه برگزار می‌شود.
به گزارش «جوان»، فریبرز خوب‌نژاد جانشین مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان ضمن اعلام خبر فوق گفت: این مراسم در 31 استان کشور و در تهران با حضور مسئولین کشوری و لشکری از ساعت 18 الی 20 در حوزه هنری برگزار می شود. در این مراسم از آزادگان روحانی مدافع حرم و تعدادی از خانواده خلبانان آزاده شهید که در دفاع از خرمشهر نقش داشتند تجلیل به عمل خواهد آمد. همچنین رونمایی از هفت عنوان کتاب،‌کتاب شناسی درباره سید آزادگان از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

جانشین مدیرعاملموسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان بیان کرد: بعضی از شهدا و شخصیت های برجسته می‌توانند نماینده و نماد فرهنگ مقاومت باشند که مرحوم ابوترابی‌فرد در این میان منحصر به فرد بوده و از شخصیت ویژه‌ای برخوردارند تا آنجایی که مقام معظم رهبری از واژه خورشید، ابر فیاض و بارش ایمان در خصوص مرحوم ابوترابی به کار برده‌اند.

خوب‌نژاد در ادامه افزود: مرحوم ابوترابی یک فرد نبود بلکه راه و مسیر مقاومت، عبادت، بندگی و پاکی بود و بزرگداشت این شخصیت بزرگ فراتر از وظیفه است و راهی است که جامعه به آن نیاز دارد و وظیفه داریم یاد مرحوم ابوترابی را گرامی بداریمتا به مسئولین گوشزد شود که می‌توان مسئول بود اما خدمت بی‌منت کرد و از مواهب انقلاب سودی نبرد.

وی ادامه داد: مرحوم ابوترابی‌فرد رهبری مقاومت 40 هزار مدافع را در عراق برعهده داشتند و مجاهدت‌های زیادی در آن زمان انجام دادند و در این راه نه تنها موجب آزادی آزادگان از دست دشمن بعثی شد، بلکه بسیاری از سربازان دشمن را به مسیر مستقیم هدایت کرد تا آنجا که بسیاری از این سربازان در راه دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) در عراق و سوریه به فیض شهادت نائل شدند.

جانشین مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان بزرگترین چالش آزادگان را بحث درمان دانست و گفت: بزرگترین مشکل آزادگان بحث درمان است و اگر سازمانها و نهادها قوانین ایثارگری را اصلاح نکنند ما در آینده در حوزه جانبازان و آزادگان دچار شرمندگی خواهیم شد و باید بحث درمان آزادگان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

خوب‌نژاد در پایان بیان کرد: اصرار داریم که پایش سلامت آزادگان مستمر و اداره دار باشد تا از برخی مشکلات آنها پیشگیری شود که خوشبختانه از سوی قائم مقام بنیاد شهید تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است. در مجموع بیش از 40 هزار آزاده در سراسر کشور داریم که 572 نفر در عراق و دو هزار و 750 نفر نیز پس از آزادی از دنیا رفته اند که از نظر ما همه اینها شهید هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار