کد خبر: 852796
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
وزنه برداری ایلیا ایلین

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد ابلاغ حکم چند ورزشکار این رشته دیرتر اعلام خواهد شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از Inside the games، فدراسیون جهانی کمیته‌ های متشکل از سه نفر را تشکیل داده است تا به پرونده محرومیت ها و حکم وزنه‌برداران دوپینگی رسیدگی کنند.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در اعلام حکم وزنه برداران دوپینگی ۹ کشور تاخیر بیشتری خواهد داشت و ممکن است این پروسه تا یک سال ادامه پیدا کند. طبق قوانین فدراسیون جهانی حکم محرومیت این وزنه برداران می‌تواند باعث محرومیت وزنه برداری کشور آنها شود. میزان محرومیت وزنه‌برداران ۹ کشور بستگی به ادعای فعلی آنها نیز دارد.

سال گذشته فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تصمیم گرفت کشورهایی که بیش از سه دوپینگ یا بیشتر در تست‌های دوباره المپیک لندن و پکن دارند، به صورت کلی محروم شوند. تاخیر IOC در بررسی این دوپینگ ها و شکایت کشورهای همچون قزاقستان به دادگاه عالی ورزش باعث ایجاد تاخیر کلی شده است. کشورهای دیگر که احتمال محرومیت آنها وجود دارد، روسیه، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه ، اوکراین، چین و مولداوی هستند.

هنوز درباره این که محرومیت همه کشورهای ۱۲ ماه باشد یا برخی کشورها که دوپینگی‌های آنها بیشتر است، بیشتر از یک سال محروم شوند تصمیم گیری نهایی انجام نشده است. قزاقستان پیش از این به دلیل دوپینگ ها از المپیک ریو محروم شد. روسیه نیز با محروم کردن برخی مربیان و تغییر دادن برنامه‌های ضد دوپینگ تمهیداتی برای جلوگیری از محرومیت‌ اندیشیده است.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار