کد خبر: 852795
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
مسابقات بوکس در گرگان

بوکسور سابق تیم ملی معتقد است که باید به سرمربی کوبایی فرصت داده شود و همه تقصیرها در نتایج ضعیف قهرمانی آسیا متوجه خیمنز نیست.

مرتضی سپهوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، درباره نتایج ضعیف تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: تیم ما جوان بود و به جز چند بوکسور بقیه تجربه زیادی نداشتند و نخستین حضور در رقابت‌های سطح بالا را تجربه می‌کردند اما این موضوع توجیهی برای نتایج خیلی ضعیف تیم کشورمان نمی‌شود، چون بوکسورهای ایرانی هیچ وقت مفت شکست نمی‌خورند و این‌قدر ضعیف نبوده‌اند.

وی ادامه داد: باربارو فرناندز خیمنز سرمربی کوبایی مدت کوتاهی است که با تیم ملی کار می‌کند و همه تقصیرها متوجه ایشان نیست. هر مربی‌ نیاز به زمان دارد و در این مورد فرقی بین مربیان ایرانی و خارجی نیست. کوبا در بوکس دنیا صاحب‌نام است و آقایانی که از خیمنز انتقاد می‌کنند چرا زمانی که برایف قزاق سرمربی تیم ملی بود و بعدها مشخص شد شغل اصلی‌ وی داوری بوده چیزی نمی‌گفتند.

 سپهوند یادآور شد: زمانی که آسه‌بال کوبایی سرمربی تیم ایران بود خیلی روی بوکس کشورمان تاثیر گذاشت. مشتزن‌های فوق‌العاده‌ای زیرنظر آسه‌بال تمرین کردند و نتیجه گرفتند و می‌شود گفت نسل طلایی بودند.

مربی تیم ملی جوانان، مدیریت ضعیف، اردوهای بی‌نظم و نبود مسابقه تدارکاتی را عوامل مهم این ناکامی عنوان کرد و افزود: برخی از اطرافیان رئیس فدراسیون از جمله آقای دانشمند فرد دبیر و روح‌الله حسینی نایب رئیس فدراسیون با عملکرد ضعیف‌شان به بوکس لطمه زده‌اند. زمانی که آقای حسینی ورود کرد، همه با ورود وی شادمان شدیم اما پس از مدتی نتیجه عکس داد و ای کاش آقای مقصودی را حفظ می‌کردیم چون بعد از ایشان بوکس نزول کرد.

وی ادامه داد: همین افراد در بین بوکسورهای اعزامی تبعیض قائل شده‌اند و تا وقتی در بدنه فدراسیون باشند، این روند نزولی ادامه دارد، چراکه دوستان خودشان در اولویت هستند. به عنوان مربی‌ که 11ماه با تیم ملی جوانان کار کرده‌ام از عملکرد دبیر و نایب رئیس فدراسیون راضی نیستم.

سپهوند در ادامه گفت: پشتوانه‌سازی در ورزش خیلی مهم است اما در بوکس به آن توجه ویژه‌ای نمی‌شود و تا وقتی که این روند ادامه دارد نباید انتظار نتیجه در بزرگسالان داشته باشیم.

وی با اشاره به اختلاف احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون با اکبر احدی، گفت: امیدوارم با پادرمیانی پیشکسوتان و دلسوزان بوکس مشکل ایشان رفع شود و آشتی کنند. شاید من با احدی مشکل داشته باشم اما مربی خیلی خوبی است و اگر وی در رقابت‌های قهرمانی آسیا سرمربی بود، تیم ملی بهتر نتیجه می‌گرفت. ما مثل پسران ناطق نوری هستیم و چیزی نمی‌گوییم که به ضررش باشد.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار