کد خبر: 852716
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
اعتراض چمران به نحوه عملکرد دولت در انتخابات
چمران گفت: در حال حاضر به جای اینکه نتایج صندوق‌ها را به فرمانداری بدهند و در فرمانداری تجمیع و اعلام شود مستقیما به وزارت کشور داده‌اند و مشخص نیست چه کسی نظارت لازم را در این خصوص می‌کند ما نیز ناظری در وزارت کشور نداریم.

جوان آنلاين: مهدی چمران در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره تجمیع صندوق‌های رأی انتخابات شوراها در وزارت کشور،گفت: براساس قانون باید هر زمان که شمارش آرای هر صندوق به پایان می‌رسد هیات نظارت صورت جلسه لازم را تنظیم کند، نماینده فرماندار امضا کند و صورت جلسه همراه با صندوق تحویل فرمانداری داده شود و فرمانداری نیز تحویل می‌گیرد و نتیجه را اعلام می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر به جای اینکه نتایج صندوق‌ها را به فرمانداری بدهند و در فرمانداری تجمیع و اعلام شود مستقیما به وزارت کشور داده‌اند و مشخص نیست چه کسی نظارت لازم را در این خصوص می‌کند. ما نیز ناظری در وزارت کشور نداریم.

چمران با اشاره به اینکه متاسفانه در وزارت کشور نیز کسی پاسخگوی ما نیست، گفت: اقدامی که صورت گرفته خلاف قانون است و براساس ماده 67 و 68 باید صندوق‌ها و آراء در فرمانداری تجمیع شود و فرمانداری نیز موظف است اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همیشه در انتخابات شوراها همانند مجلس مرحله به مرحله نتایج اعلام می‌شد ولی این دوره یکجا اعلام خواهد شد که این برخلاف روال  اعلام نتایج انتخابات بوده است.

چمران افزود: ما علی‌رغم درخواستی که داده بودیم مبنی بر اینکه در هر 4 هزار صندوق یک نفر حضور داشته باشد ولی متاسفانه حتی یک نفر هم از ناظران ما را نپذیرفتند و در زمان اخذ آراء و شمارش آن ناظری نداشته‌‌ایم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز هیچ ناظری در وزارت کشور برای تجمیع صندوق‌ها نداشته‌ایم که همین موضوع نیز شبه برانگیز است و اگر این روش ادامه پیدا کند اعتراض شدید نامزدهای شورا را خواهد داشت.

چمران گفت: در حال حاضر نیز خلاف قانون عمل می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وزارت کشور در حال حاضر درگیر انتخابات ریاست جمهوری است و با توجه به اینکه احتمالاً از نامزدهای شورا اعتراضی درباره نتایج انتخابات خواهند داشت و باید به فرمانداری‌ها براساس قانون اعتراض خود را بدهند باید صندوق‌ها در فرمانداری باشد نه در وزارت کشور.

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
3
1
آقای چمران

شما 36 سال از نام شهید چمران بهره فراوان بردید لطفا کافیست کنار بروید و به نسلهای بعدی رحم کنید.
پاسخ ها
شمیم
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
کاش منصفانه قضاوت کنید. وقتی امثال علی مطهری و سیدحسن خمینی واخیرا محسن هاشمی وآقای روحانی از نام دیگران ...استفاده می کنند،ای کاش همین حرف رو می زدید.اما حیف که همه چیز سیاسی شده وانصافی نمانده!
پریماه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
1
2
واقعا متاسفم که وزارت کشور باید انقدر دستش در تخلف باز باشه. از جناب مهندس چمران توقع داریم پیگیر صحت رای ما باشند تا تقلب و تخلف پیش نیاد. البته تخلف وزارت کشور در اعلام نکردن تدریجی نتیجه و عدم نظارت که آشکاره !! خدا رحم کنه
شمیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
0
وزارت کشور سنگ تمام گذاشت برای آقای روحانی وشورای شهر(اصلاح طلبان)! این دوره ها خواهد گذشت وباید یک روزی در پیشگاه حق جوابگوی حق الناس باشند! اصلا همه جا برای شما! واقعا ارزش ندارد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
نهد نظارتی انتخابات شورا باید غیر دولتی باشه
حداقل دیوان ترکیب از نماینده شورای نگهبان و قوه قضاییه.ودیوان محاسبات و دیوان کشوری و مجلس که بر انتخابات شوراهای شهر و روستا نظارت کند و بر بودجه و صحت کار شهرداری ها و شورای شهر نظارت کند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار