کد خبر: 852711
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
آقامحمدی در رابطه با اینکه رئیس جمهور منتخب چطور می‌تواند قدر حضور مردم را داشته باشد، بیان کرد: وی باید وعده هایی را که داده به خوبی اجرا کند ضمن آن که در تعیین کابینه خود باید کابینه را متناسب به سن جامعه، جوان و پر تحرک کند.
 باشگاه خبرنگاران جوان: علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  دیشب 30 اردیبهشت دربرنامه نگاه یک به بررسی لزوم رعایت اخلاق پس از انتخابات پرداخت.
 
آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشارکت بی نظیر مردم در انتخابات گفت: مردم رای خودشان را صاحب اثر و خود را از یک حکومت می دانند و این سرمایه ای بزرگی است که یک حکومت مردمانش با آن همراه است.
 
همه گروهها، جریانات و طیف ها به صندوق رای آری گفتند

 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم سرمایه بزرگ اجتماعی هستند که به مسولان اعتماد می کنند و از سوی دیگر مسولان باید پاسخ خوبی به این مردم بدهند و قدردان آنها باشند و به خواسته های مردم باید توجه کنند افزود: همه گروهها، جریانات و طیف ها به صندوق رای آری گفتند و همه افراد از انواع و اقسام گرایشات در انتخابات مشارکت کردند و این مشارکت بی نظیر بود.
 
وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون سواد ده گانه ادامه داد: مردم باید سواد سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، رسانه ای و... را پیدا کنند لذا برای انتخابات آینده مردم باید این سواد ده گانه را  یاد بگیرند تا کسانی که به عنوان نامزد انتخابات صحبت می کنند سواد مردم را هم در نظر بگیرند.
 
پرداختن به فضای مجازی برای بلوغ انتخاباتی مردم ضروری است

 
آقا محمدی با اشاره به اینکه مردم این دفعه از رسانه مجازی به خوبی استفاده کردند اظهار داشت: به تلگرام ملی نیاز داریم و باید سرویس ها و خدمات گسترش یابد و باید بستر آموزش مردم را فراهم کرد ، اکنون مردم با شبکه ملی اطلاعات آشنا شدند و باید فیبر را به خانه هارساند تا سبب تحول شود و از سوی دیگر، پرداختن به فضای مجازی برای بلوغ انتخاباتی مردم باید مورد توجه قرار بگیرد.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفرترامپ به عربستان سعودی در آستانه انتخابات ایران ادامه داد:   ترامپ مظهر رای برای عربستان نیست ، در انتخابات ایران حمله به یمن افزایش یافت و یا در سوریه شاهد افزایش انفجار بودیم لذا رسانه های کشورهای مختلف به دنبال نشان دادن این اقدامات بودند تا انتخابات ما را تحت الشاع قرار دهند.
 
علی آقا محمدی ادامه داد: آمریکایی ها به جای تجدید نظر اساسی در روش ها عملا عقب گرد کرده و راهی را که از آن نمی توانند برگردند تکرار می کنند و نتیجه چنین رفتار آمریکا شکست است و امکان پیروزی ندارند.
 
 
آقامحمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه پیامی که در جریان انتخابات از ناحیه جامعه منتقل شده است در رفتار دولت منتخب، بسیار تعیین کننده خواهد بود، گفت:  این عرصه به کسانی که دولت سایه هستند و رای نیاوردند نیز  پیام های مهمی داده شد تا آن ها نیز به خیلی از مسائل فکر کرده و برای آن ها برنامه ریزی و طرح داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه در این عرصه، خواسته های مردم منسجم تر شد که این امر  می تواند کارگشا و موثر باشد ادامه داد: همچنین بیشترین مشارکت را از ناحیه جوانان داشتیم که این سرمایه برای ما از هر چیز دیگری مهمتر است تا ما بتوانیم یک نسل جوان سیاسی کامل و تمام عیار داشته باشیم.
 
حضور حداکثری مردم در انتخابات، خیال هر نوع تجاوز و شرارت علیه کشور را دفع کرد

 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به دستاوردهای حضور مردم در صحنه بین الملل اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان نظام فهمیدند با ملتی که اینقدر استوار و محکم است نمی توان شوخی کرد ضمن آنکه این حضور حداکثری به معنای دفع خیال جنگ، تجاوز و هر نوع شرارت در منطقه و تضمین کننده امنیت ملی کشور بود.
 
آقا محمدی همچنین درباره ابنکه برآیند انتخابات چه دستاوردی برای دولت جدید داشته است ، گفت: خوشبختانه این دولت در سال قبل توانست به نرخ رشد ۸ درصدی دست یابد که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد ضمن آن که بحث اشتغال و رفع بیکاری نکته ای بود که نامزدهای انتخاباتی بر آن تاکید داشتند که در این باره نیز دولت آقای روحانی اعلام کرده برنامه ریزی ها برای ایجاد  سالانه ۹۷۰ هزار شغل را انجام داده که این امر به معنای رسیدن  به نرخ ۸ درصدی بیکاری است.
 
وی افزود: همچنین مطالب دیگری که در روند انتخابات بر آن تاکید شد؛ تداوم تورم تک رقمی ، رسیدگی به وضعیت معیشت افرادی  که درآمدشان کفاف زندگی شان را نمی دهد بر اساس  عدالت محور کردن اقتصاد مقاومتی و تامین اجتماعی فراگیر بود که در بحث رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه، اقدامات حمایتی دولت در حال انجام است و در بحث عدالت محور کردن اقتصاد نیز لازم است که اصلاح نظام بانکی در دستور کار قرار گیرد.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه منابع بانکی همواره به بزرگان تزریق می شود و اقشار متوسط و ضعیف جامعه نمی توانند اعتبار دریافت کنند، اظهار داشت: سالانه ۱۱۰ هزار میلیارد تومان نرخ سود به سپرده گذاران داده می شود و این در حالیست که بودجه دولت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است و بانک ها نیز برای این که بتوانند این مقدار سود پرداخت کند مجبور به پرداخت تسهیلات با سود ۲۵ درصد هستند که فرد ناتوان از پرداخت آن خواهد بود و  نهایتا منجر به معوقات بانکی می شود لذا نظام بانکی باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
 
برنامه جامع اجرای اقتصاد مقاومتی در عرصه بین الملل باید جدی تر دنبال شود

 
آقا محمدی تصریح کرد: در عرصه روابط خارجی هم باید برای بحث صادرات در راستای برنامه جامع اجرای اقتصاد مقاومتی، برنامه وسیع تری داشته باشیم و سهم هر کشور در این رابطه معین شود تا ما محدود به چند کشور برای صادرات نباشیم.
 
وی همچنین در رابطه با اینکه رئیس جمهور منتخب چطور می تواند قدر حضور مردم را داشته باشد، نیز بیان کرد: وی باید وعده هایی را که داده  به خوبی اجرا کند ضمن آن که در تعیین کابینه خود باید کابینه را متناسب به سن جامعه، جوان و پر تحرک کند.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سه نوع ثروت در کشور وجود دارد که عبارتند از تولیدی، طبیعی و ثروت ناملموس گفت: ثروت ناملموس خود سه مقوله را در بر می گیرد که عبارت است از سرمایه انسانی( مهارت، دانش و توانایی افراد) که در این رابطه لازم است نهضت مهارت آموزی به مردم داده شود ؛ دومین مقوله بحث سرمایه اجتماعی است که در این رابطه، «اعتماد »کلید واژه اصلی است که نباید در یک جامعه از میان برود و مقوله سوم نهادهای حکومتی هستند که نحوه رسیدگی به کار مردم در این نهادها بسیار مهم است که در این رابطه لازم است تغییرات اساسی صورت گیرد.
 
وی در پایان با بیان اینکه دولت منتخب می تواند از ظرفیت افراد با تجربه در امر کشور داری استفاده کند اظهار داشت: البته باید سازو کار به نحوی باشد که همه افراد نظراتشان را نسبت به موضوعی اعلام کنند اما جمع بندی حق کسی باشد که در حال حاضر حاکم است.
 
آقا محمدی افزود: ضمنا در حال حاضر بحث دولت الکترونیک فقط مربوط به انجام خدمات است در حالیکه می توان ساز و کاری تعیین کرد تا دولت الکترونیک به معنای دولت ارتباطات باشد و دولت بتواند از نظرات و ایده افراد مختلف بهره مند گردد و مردم بتوانند نظرشان را نسبت به مسایل مختلف با دولت در میان بگذارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار