کد خبر: 852699
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
بر اساس جديدترين نظرسنجي حدود سه چهارم شهروندان در بسياري از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا مخالف عضويت تركيه در اين اتحاديه هستند.
نشريه بيلد روز شنبه با استناد به يك نظرسنجي انجام شده به سفارش حزب مردم اروپا نوشت كه حدود 77 درصد شهروندان اروپايي يك موضع‌گيري آشكار را مبني بر اينكه تركيه عضو اتحاديه اروپا نخواهد شد، مهم مي‌دانند.
 
اين نظرسنجي از بين حدود هزار شهروند اروپايي از كشورهاي آلمان، فرانسه، ايرلند، ايتاليا، هلند، لهستان، روماني، سوئد و اسپانيا انجام شده است. در اين نظرسنجي اين پرسش مطرح شده است كه شما اين را تا چه اندازه مهم مي‌دانيد كه مشخص شود تركيه امكان عضويت كامل در اتحاديه اروپا را ندارد. در آلمان حدود 86 درصد شهروندان اين مسئله را مهم يا بسيار مهم ارزيابي كردند. در هلند 84 درصد و اسپانيا با 60 درصد كم‌ترين شهروند با چنين اظهارنظري را داشتند.
 
منفرد وبر، رئيس فراكسيون حزب مردم پارلمان اروپا در اين باره به نشريه بيلد گفت كه اروپاييان انتظار يك خط پايان براي مذاكرات عضويت تركيه در اتحاديه اروپا را دارند. بعد از همه چيزهايي كه اتفاق افتاده است اين طور نمي‌توان به مسير ادامه داد.
 
مناسبات بين تركيه و اتحاديه اروپا بعد از كودتاي نظامي نافرجام در تركيه در مسير تيرگي قرار گرفت و با توجه به حوادثي كه از بعد از كودتاي نظامي رخ داد اين روابط روز به روز رو به وخامت نهاد.
 
بسياري از سياستمداران اروپايي در اعتراض به سركوبگري‌هاي اردوغان عليه مخالفان و برگزاري همه‌پرسي طرح اصلاح قانون اساسي در اين كشور خواستار واكنش آشكار بروكسل و توقف مذاكرات عضويت اين كشور در اتحاديه اروپا شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار