کد خبر: 852691
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
حسن روحاني با 23/549/616 رأي 57 درصد آرا را كسب كرد
مطابق سنت تجربه شده و بدون استثنا در جمهوری اسلامی ایران و بسیاری از کشورهای دیگر حسن روحانی نیز ‌با کسب حداکثر آرا، رئیس جمهور دو دوره‌ای شد و توانست بار دیگر به ساختمان پاستور راه یابد.
حسن روحاني با كسب 23 ميليون و 549 هزار و 616 رأي به عنوان دوازدهمين رئيس‌جمهوري اسلامي ايران برگزيده شد.
 
به گزارش ايرنا، عبدالرضا رحماني فضلي روز گذشته در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: تا كنون نتايج 99/7 درصد شعب اخذ شده و تقريباً نتيجه نهايي است كه تعداد آراي مأخوذه 41 ميليون و 220 هزار و 131 رأي است. وي ادامه داد: حسن روحاني 23 ميليون و 549 هزار و 616 رأي اكثريت (57 درصد) آرا را كسب كرده و پيروز انتخابات است. وزير كشور يادآور شد: ابراهيم رئيسي نيز 15 ميليون و 786 هزار و 449 رأي  (38/5 درصد آرا) را كسب كرد. رحماني فضلي ادامه داد: سيد مصطفي ميرسليم 478 هزار و 215 رأي و سيد مصطفي هاشمي طبا 215 هزار و 450 رأي را كسب كردند. وي همچنين گفت: به خاطر داشتن نعمت جمهوري اسلامي ايران و مردم سالاري حاكم بر آن خدا را شاكر هستيم كه مردم عزيز در چارچوب قوانين جمهوري اسلامي ايران توفيق مشاركت در تعيين سرنوشت خودشان را پيدا كردند و در انتخاب‌هاي انجام شده تا كنون همواره با خلق حماسه‌ها و حضور پرشكوه‌شان صفحات زريني را در تاريخ انقلاب اسلامي به يادگار گذاشتند. وزير كشور افزود: امروز نيز يكي از صفحات پرافتخار تاريخ مردم سالاري ايران رقم خورد و حماسه مردم ثبت شد.
  
برگزاري انتخابات در امنيت كامل
رحماني فضلي ادامه داد: ما انتخابات را با امنيت كامل و با شور و نشاط و ذوق مضاعفي كه مردم داشتند، برگزار كرديم. ديروز در پاي صندوق‌هاي رأي به همه جهانيان نشان داديم و يكبار ديگر اثبات كرديم كه ما مدافع و حامي انقلاب اسلامي، متحد و منسجم و مصمم هستيم انقلاب اسلامي را در جهت اهداف آن‌كه تقويت دين خدا و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و خدمت به مردم شريف ايران است، ادامه دهيم. وي از تمامي دست‌اندركاران انتخابات در حوزه اجرا، نظارت، انتظامات و امنيت، تبليغات، حوزه قضايي، مجلس شوراي اسلامي، شوراي نگهبان، سپاه و بسيج تشكر كرد. وزير كشور تأكيد كرد: توانستيم به كمك همه نيروها، پيروزي مردم ايران را به گوش جهانيان برسانيم. رحماني فضلي ادامه داد: اميدوارم خداوند به همه ما توفيق بدهد كه بتوانيم در برابر اين اراده و حضور پرشكوه مردم، مطالبات، خواست آنها به اهدافي كه مردم خوب ما دارند در حوزه اجرايي دوش به دوش يكديگر و با پايان رقابت و شروع رفاقت‌ها همه هم و غم خود را براي حل مسائل مردم قرار دهيم. وي افزود: لازم است به صورت ويژه از رهبر معظم انقلاب كه در تمام مراحل انتخابات و ماه‌ها قبل از انتخابات همواره بر افزايش مشاركت، سلامت، قانوني بودن و امنيت انتخابات تأكيد داشتند و تمام اين مراحل ما را مورد لطف و حمايت خود قرار دادند، تشكر كنم. وزير كشور اظهار داشت: اميدوارم به لطف خداوند، توفيق لطف خود را مرهون درگاهش قرار دهد. رحماني فضلي همچنين در پاسخ به سؤالي درباره اعلام نتايج انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: آرا در حال شمارش است و نتايج آن از طريق استانداري‌ها و فرمانداري‌ها اعلام مي‌شود.
  
روحاني: خود را متعهد به برنامه اعلام شده‌ام مي‌دانم
 حجت‌الاسلام روحاني در نخستين گفت و گوي مستقيم تلويزيوني با مردم پس از پيروزي در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري با قدرداني از ملت ايران ابراز اميدواري كرد وكيل شايسته‌اي براي نمايندگي مطالبات مردم ايران باشد.
 
به گزارش ايرنا، دكتر حسن روحاني در اين گفت و گوي زنده تلويزيوني در برنامه «اينجا ايران است» خطاب به ملت ايران گفت: سلام و درود خالصانه من بر ملت بزرگ ايران كه با حضور و مشاركت گسترده معنادار و مؤثر خود در انتخابات ارديبهشت 96 گامي بلند در راه اعتلا و منافع ملي و سرافرازي ايران عزيز برداشت. رئيس‌جمهوري با بيان اينكه «بيش از 41 ميليون رأي شما تاريخ كشور را از توقف و ترديد به در آورد و ايران را در تداوم راه توسعه و ترقي خويش قرار داد»، افزود: شما ديروز به همه آنها كه ما را به بازگشت به گذشته يا توقف در شرايط فعلي مي‌خواندند «نه» گفتيد و زمانه را به جلو رانديد. روحاني گفت: مشاركت تاريخي شما در پاي صندوق رأي فارغ از آنكه در اين رقابتي‌ترين انتخابات تاريخ ايران به چه كسي رأي داديد شگفتي‌ساز شد.
 
رئيس‌جمهوري گفت: اعتماد دوباره شما به اينجانب سبب شد كه باري سنگين را بر دوش خويش احساس كنم و من اميدوارم وكيل شايسته‌اي براي نمايندگي مطالبات شما مردم عزيز ايران باشم. روحاني ادامه داد: شما با اين رأي نشان داديد ملتي يكپارچه هستيد كه با وجود قطب بندي‌هاي سياسي هيچ كس نمي‌تواند شما را به ورطه نزاع‌هاي بيهوده طبقاتي، قوميتي، فرقه‌اي، قبيله‌اي، شهري يا روستايي بكشاند. رئيس‌جمهوري خاطرنشان كرد: رأي منسجم شما در همه مناطق كشور نشان داد كه «يك ملتيد» و «يك دولت» داريد و «يك رئيس‌جمهوري» مي‌خواهيد كه رئيس همه جمهور و صد البته خادم همه مردم باشد. روحاني گفت: سلام و درودم بر رهبري فرهيخته انقلاب اسلامي كه حكيمانه و مشفقانه امواج پرتلاطم انتخابات را آنچنان به ساحل آرامش هدايت كردند كه شور و هيجان رقابت‌هاي انتخاباتي در نهايت به صندوق عزت و استقلال و اقتدار ملت هدايت گرديد.
  
پيروز انتخابات جمهوريت، اسلاميت است
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه «ملت بزرگ ايران، پيروز اصلي اين انتخابات شما ملت بزرگ هستيد» گفت: پيروز انتخابات جمهوريت، اسلاميت است. پيروز انتخابات آزادي و استقلال است. پيروز انتتخابات حاكميت ملي است. اين پيروزي، پيروزي صلح و آشتي بر تنش و خشونت بود. اين پيروزي، پيروزي وحدت و انسجام ملي بر انشقاق و چند دستگي بود. وي افزود: سپاس اين فرزند كوچك ملت و اين فرزند حوزه و دانشگاه ارزاني مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، مراجع عظام تقليد، فضلاي حوزه علمي، اساتيد، هنرمندان، فرهنگيان، حقوقدانان، ورزشكاران و همه اقشار ملت. روحاني در بخش ديگري از نطق خود افزود: من با كمال خضوع دست همه كساني را كه با رأي مثبت خويش به اين خادم كوچك خود اجازه ادامه مأموريت دادند مي‌بوسم و از خداوند بزرگ مي‌خواهم كه به اين كمترين شايستگي آن را عطا كند كه با خدمات صادقانه خود اعتماد و حمايت حتي آنها كه به من رأي ندادند كسب كنم و با تمام توان پاسدار حقوق و عزت و سربلندي همه آحاد ملت ايران باشم.
 
روحاني خاطرنشان كرد: انتخابات صحنه تصميم‌گيري و روشي مردم‌سالارانه براي حل مسالمت‌آميز اختلاف‌نظرهاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي بر پايه رأي مردم است ونه آغازي براي توسعه و تداوم و عميق‌تر كردن آنها.
 
رئيس‌جمهور گفت: مردم ما در اين انتخابات با درك نظرهاي گوناگون راه آينده خود را انتخاب كردند، همه بايد به خواست و تصميم مردم احترام بگذارند. وي ادامه داد: امروز انتخابات پايان يافته و من رئيس‌جمهور همه ملت ايران هستم و نيازمند كمك تك تك مردم ايران حتي كساني هستم كه مخالف من و سياست‌هاي من بوده‌اند. روحاني گفت: من دست ياري و دوستي خود را صميمانه به سوي همه مردم ايران، همه جناح‌ها، همه احزاب و اقشار مختلف مردم دراز مي‌كنم. رئيس‌جمهور منتخب خاطرنشان كرد: من طبق قاعده مردم سالاري و به حكم قانون به مخالفان خود هم احترام مي‌گذارم و حق آنان را براي انتقاد از دولت پاس مي‌دارم. روحاني افزود: مردم سالاري ديني يعني همين، اسلام رحماني يعني همين، امروز ايران سربلندتر از هر زمان ديگر آماده گسترش روابط خود با جهان برپايه احترام متقابل و منافع ملي خود است. وي با بيان اينكه پيام ملت ما به روشني و وضوح در اين انتخابات به جهانيان اعلام شد، خاطرنشان كرد: امروز دنيا به خوبي مي‌داند كه ملت ايران مسير زندگي در تعامل با جهان به دور از خشونت و افراطي‌گري را برگزيده است. وي تصريح كرد: ملت ما مي‌خواهد در صلح و دوستي با جهان زندگي كند ولي در عين حال حاضر نيست تحقير يا تهديدي را بپذيرد اين مهمترين پيامي است كه ملت ما انتظار دارد توسط همه دولت‌ها، همسايگان به‌ويژه قدرت‌هاي بزرگ جهاني به درستي شنيده شود. رئيس‌جمهوري ادامه داد: انتخابات ما به همسايگان و منطقه اعلام كرد راه تأمين امنيت در اين منطقه تقويت دموكراسي و مردم سالاري و احترام به آراي مردم است و نه تكيه بر قدرت‌هاي خارجي.
 
روحاني گفت: مردم شريف ايران! ما به نيروهاي مسلح قهرمان‌مان در ارتش، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي افتخار مي‌كنيم و تداوم اقتدار آنان را ضامن صلح و ثبات در منطقه و امنيت و آسايش مردم خود مي‌دانيم. روحاني گفت: اينك كه رئيس‌جمهور برگزيده شما با كوله باري از تجربه با ارزش دولت يازدهم و با چشم اندازي روشن و اميد‌بخش با روحيه‌اي تازه و شاداب و لبريز از عشق ومحبت به تمامي ايرانيان از شما مأموريت يافته است تا با درس‌آموزي از تجربه گذشته و با شتابي افزون‌تر و ياراني پرتلاش‌تر كار خود را آغاز كند بيش از گذشته دست نياز به سوي شما دراز مي‌كند. وي اضافه كرد: در اين راه پرمشقت ولي پرافتخار از خداوند منان مي‌خواهم تا يكدل و يكپارچه و با عزمي راسخ و استوار دست به دست هم داده براي ساختن ايران عزيز با اراده‌اي مستحكم و اميدي پرنشاط به پيش برويم.
 
رئيس‌جمهوري اضافه كرد: خود را متعهد به برنامه اعلام شده‌ام و همه آنچه با شما مطرح كرده‌ام مي‌دانم و با عزمي راسخ و با اطمينان به حمايت مستمر شما مردم عزيز در اين مسير گام برخواهم داشت. وي تصريح كرد: برخود لازم مي‌دانم از تمامي دست‌اندركاران برگزاري اين اتخابات شكوهمند به‌ويژه شوراي محترم نگهبان، وزارت كشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، همه نيروهاي اجرايي، نظارتي، نيروهاي انتظامي و امنيتي رسانه‌هاي جمعي و اجتماعي تشكر ويژه نمايم و همت و مجاهدت آنان را در محافظت از آراي مردم به بزرگي و سپاس ياد كنم.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
0
1
باسلام وتبریک این حماسه به ملت ورهبر انقلاب وعرض تسلیت به جوان وکیهان ووطن امروز وخبرگزاری فارس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
1
0
البته با جابجائی رای .
حبیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
1
عجب حالا شده سنت همیشگی نظام ؟! شما که میگفتید روحانی یک دوره ای هست
مردم به اصولگرایی یک نه بزرگ تاریخی گفتند
زنده باد اصلاحات زنده باد اعتدال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
البته با جابجائی رای .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار