کد خبر: 852690
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
با آنكه قيمت تخم‌مرغ در بخش توليد افزايش نداشته، اما با زياده خواهي واسطه‌ها مردم بايد اين كالا را در فروشگاه‌ها ۶۰ درصد گران‌تر بخرند.
به گزارش فارس، اين روزها به‌‌رغم آنكه با گرم‌تر شدن هوا قيمت تخم‌مرغ بايدكاهش يابد، اما متأسفانه شاهد افزايش قيمت در برخي مغازه‌ها هستيم. هم اكنون هر شانه 30 عددي تخم‌مرغ در برخي از مغازه‌هاي سطح پايتخت 11 و 12 هزار تومان به فروش مي‌رسد، اما ناصر نبي پور رئيس اتحاديه مرغ تخمگذار استان تهران به فارس گفت: از سه هفته پيش قيمت تخم‌مرغ نه تنها افزايش نداشته بلكه كاهش هم داشته است. وي تصريح كرد: سه هفته پيش هر كيلو تخم‌مرغ در مرغداري 4 هزار و 200 تومان بود كه اكنون به 3 هزار و 800 تومان رسيده كه تقريباً شانه‌اي 7هزار و 500تومان محاسبه مي‌شود و در نهايت با محاسبه سود بنكدار و توزيع بايد شانه‌اي 10 هزار تومان به دست مصرف كننده برسد.
 
اين در حالي است كه «م. الف» عنوان مي‌كند كه يك شانه تخم مرغ را از منطقه جمهوري تهران 12 هزار تومان خريده و يكي ديگر از شهروندان هر شانه تخم‌مرغ را 11 هزار تومان خريده است.
همچنين قيمت تخم‌مرغ بسته‌بندي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي به مراتب بالاتر از اين رقم است. يك بسته شش عددي تخم‌مرغ 3 هزار و 800 تومان يعني دانه‌اي 650 تومان و بسته‌ 12 عددي تخم مرغ 5هزار و 400 تومان به فروش مي‌رسد.
 
رضا تركاشوند رئيس اتحاديه مرغ تخمگذار ميهن نيز با تأكيد بر اينكه قيمت تخم مرغ به دليل گرم‌تر شدن هوا و نبود بازار صادراتي افزايشي نداشته تصريح كرد: هر كيلو تخم‌مرغ جلوي در مرغداري 3 هزار و 600 تومان به فروش مي‌رسد.
 
وي در پاسخ به اينكه با توجه به اينكه از بين رفتن آنفلوآنزاي پرندگان چه حجمي از تخم‌مرغ كشور صادر مي‌شود، گفت: هيچ تقاضايي از سوي كشور عراق يا افغانستان نداشته‌ايم چراكه تخم‌مرغ خود را از كشورهاي ديگر از جمله تركيه با قيمت ارزان‌تر تحويل مي‌گيرند.
حميد كاشاني يكي از توليدكنندگان عمده تخم‌مرغ در كشور علت تفاوت قيمت تخم‌مرغ بين جلوي در مرغداري تا مصرف‌كننده را سيستم نامناسب توزيع عنوان كرد و افزود: گاهي اوقات واسطه‌ها بين 30 تا 50 درصد سود مي‌كنند و براي همين فاصله قيمتي بين توليد تا مصرف زياد است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار