کد خبر: 852687
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
مروري بر آمارهاي وارداتي كشور در اولين ماه سال جاري گوياي اين است كه ۱۰۱ كشور به ايران صادرات داشته‌اند كه از نظر وزني امارات متحده عربي و از نظر ارزشي چين در صدر صادركنندگان كالا به ايران هستند.
به گزارش ايسنا، براساس آمارهاي ارائه شده در فروردين ‌۱۳۹۶ همچون سال‌هاي گذشته بيشترين ارزش واردات كشور از سوي چين بوده و ۱۸۱ هزار تن كالا از اين مسير وارد كشور شده كه ارزش كالاهاي واردشده از سوي چين ۴۸۵ ميليون دلار برآورد شده و در مجموع 8/66 وزن و 20/66 ارزش دلاري واردات ايران در فروردين ماه ۱۳۹۶ به كشور چين اختصاص داشته است. پس از چين، امارات متحده عربي با صادرات ۲۳۵ هزار تن كالا به ايران در رده دوم جدول قرار گرفته است كه البته از نظر وزني بيشترين حجم واردات ايران به امارات مربوط مي‌شود. ارزش ارزي كالاي وارد شده از اين كشور نيز ۴۰۲ ميليون دلار اعلام شده است. از نظر وزني 11/25 درصد از وزن كل واردات كشور به امارات متحده اختصاص داشته و ارزش ارزي واردات كالاي اين كشور نيز 17/12 درصد بوده است.
 
تركيه سومين بازار عمده وارداتي ايران به شمار مي‌رود كه طي اولين ماه سال جاري ۱۳۲ هزار تن كالا به ايران صادر كرده و از نظر وزني 32/6 درصد واردات ايران را به خود اختصاص داده است. ارزش دلاري كالاهاي وارد شده از سوي اين كشور ۱۸۰ ميليون دلار برآورد شده كه در مجموع از نظر دلاري 4/66 درصد از كل واردات كشور را در برمي‌گيرد.
 
جمهوري كره چهارمين صادركننده بزرگ ايران در اولين ماه سال جاري بوده كه در مجموع بالغ بر ۶۲ هزار تن كالا وارد مرزهاي ايران كرده است. ارزش دلاري كالاهاي وارد شده از سوي كره ۱۴۳ ميليون دلار برآورد شده و در نهايت از نظر وزن و ارزش دلاري به ترتيب 2/97 و 6/09 درصد از واردات كشور به كره اختصاص داشته است.
 
از هند نيز به عنوان پنجمين صادركننده بزرگ ايران در سال جاري نام برده شده كه حجم وزني واردات از اين كشور ۱۴۱ هزار تن بوده و ارزش دلاري آن نيز ۱۳۱ ميليون دلار برآورد مي‌شود. در نهايت 6/74 درصد از كل وزن واردات كشور و همچنين 5/56 درصد از ارزش دلاري آن به هند مربوط مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار