کد خبر: 852684
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
صاحبان مشاغل تا ۳۱ خردادماه فرصت ارائه اظهارنامه ماليات عملكرد سال ۹۴ را دارند كه بايد مبتني بر اطلاعات رسيدگي شود و امكان تفاهم با صنوف وجود ندارد.
به گزارش فارس مؤديان بخش صنوف و مشاغل طبق قانون ماليات‌هاي مستقيم، بايد حداكثر تا پايان خردادماه سال جاري اظهارنامه عملكرد سال 95 خود را به سازمان مالياتي ارائه كنند.
ماده 100 اين قانون مشخص كرده موديان مكلفند اظهارنامه مالياتي فعاليت يك ساله شغلي هر واحد را به طور جداگانه تنظيم و تا آخر خرداد ماه ارائه كنند. براساس گفته مسئولان در حال حاضر حدود يك ميليون و 700 هزار مودي در بخش مشاغل و صنوف فعاليت دارند كه از اول خرداد به مدت 31 روز  فرصت براي ارائه اظهارنامه مالياتي آنها وجود دارد. در سال‌هاي گذشته سازمان مالياتي و اصناف براساس قانون، امكان تفاهم و توافق را داشتند و از اين فرصت به نحو مناسب بهره‌برداري مي‌شد. طبق اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم با حذف ماده 158 ديگر شرايط براي تفاهم ماليات با اصناف و صاحبان مشاغل فراهم نيست، بنابراين سازمان بايد براساس ديتا و اطلاعات نسبت به اظهارنامه موديان اقدام و رسيدگي انجام دهد. با اين وجود محمدرضا جعفرزاده مشاور مالياتي اصناف و بازار از احتمال توافق اصناف و سازمان براي عملكرد سال 94 خبر داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار