کد خبر: 852660
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان براي سال تحصيلي ۹۷‌- ۹۶ ابلاغ و اعلام شده است.
دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس براي سال تحصيلي 96‌- 95 از سوي معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.
براساس اين دستورالعمل با هدف كاهش تمركز و تفويض اختيارات و به‌منظور برنامه‌ريزي، ساماندهي و نظارت بر امور مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان با حضور در كميته برنامه‌ريزي استان و منطقه بررسي و اقدامات لازم پيش‌بيني و انجام خواهد شد.
 
ثبت‌نام دانش‌آموزان مطابق با آيين‌نامه اجرايي مدارس مصوب 20 مرداد سال 1379 شوراي عالي آموزش و پرورش و آيين‌نامه‌هاي آموزشي مصوب هر يك از دوره‌هاي تحصيلي انجام مي‌شود.
در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجي در سال تحصيلي 97- 96 براساس شيوه‌نامه 23 تير سال 1395 اقدام شود و هر گونه تغيير و اصلاح از سوي مركز امور بين‌الملل و مدارس خارج از كشور اعلام مي‌شود.
 
به ‌منظور پوشش كامل تحصيلي افراد لازم‌التعليم فاقد مدارك هويتي لازم كه از نظر سني امكان تحصيل در نظام آموزش رسمي كشور را دارند، به‌استناد مصوبه هيئت وزيران و نامه معاون اول رئيس‌جمهور در تاريخ دوم اسفند ماه 1395 با ارائه كارت حمايت تحصيلي صادر شده از سوي وزارت كشور (فرمانداري‌ها) ثبت‌نام از ‌آنها انجام مي‌شود.
 
با توجه به لزوم مديريت منابع مالي و سرمايه انساني ضروري است براي استفاده از فرصت شهريورماه 96 به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه تمام ثبت‌نام‌ها تا تاريخ 31 مرداد به اتمام برسد.
ثبت‌نام از هنرجويان هنرستان‌ها بدون لحاظ محدوديت جغرافيايي براساس ضوابط مربوط انجام خواهد شد.
 
ضروري است فرآيند ثبت‌نام از جمله سناد و سنجش سلامت انجام شود.
مفاد شيوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان استثنايي سال تحصيلي 96‌- 95 و شيوه‌نامه ثبت‌نام آموزش و پرورش عادي آيين‌نامه اجرايي مدارس و ديگر شيوه‌نامه‌هاي گروه‌هاي مختلف استثنايي ملاك عمل خواهد بود.
 
تمام كودكانورودي پايه اول مطابق دستورالعمل صادره از سوي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور ملزم به شركت در برنامه سنجش بدو ورود به دبستان هستند.
تمام مديران مدارس ابتدايي موظفند اطلاعات دانش‌آموزان به‌ويژه در پايه اول را در اسرع وقت در سامانه سنجش بدو ورود و سناد حداكثر تا پايان مردادماه 96 ثبت كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار