کد خبر: 852657
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
بار رواني پرونده‌هاي طرح شده در ايام انتخابات را چه كسي از مردم رفع خواهد كرد‌؟
موارد بسياري در مناظره‌هاي انتخاباتي مطرح شد كه بر ذهن عموم مردم تأثيراتي سوء گذاشته است. در صورت شفاف‌نشدن اين موارد توسط مسئولان، خدشه‌دار شدن اعتماد عمومي جبران‌ناپذير خواهد شد...
نویسنده: نيره ساري

شور انتخابات خوابيد و تكليف چهار سال بعد مردم با انتخاب دوباره حسن روحاني معلوم شد. در اين ميان مناظره‌هاي زنده تلويزيوني و قابليت‌هاي خاص فضاي مجازي بود كه حرارت مضاعفي به شور انتخاباتي بخشيد؛ اما اكنون با تعيين تكليف چهار سال آينده ملتي كه شاهد شنيدن بسياري از نا‌گفته‌ها در مناظره‌ها بودند، اين مسئولان در نهادهاي مختلف هستند كه بايد به تمامي پرونده‌هاي بر ملا شده رسيدگي كنند؛ چراكه در غير اين صورت ابعاد رواني فاش شدن بسياري از اسرار از سوي مسئولان در ذهن عامه مردم اثرات ناخوشايندي بر جاي خواهد گذاشت.
 
سال 96 در حالي آغاز شد كه بعد از تعطيلات نوروزي و همزمان با ثبت‌نام كانديداها و تأييد صلاحيت‌ها عملاً فضاي كشور انتخاباتي شد. اين مهم با آغاز تبليغات رياست جمهوري قوت بيشتري گرفت و يكي از ابعاد اين تبليغات مناظره‌هاي زنده تلويزيوني و نيز فضاي مجازي به عنوان يكي از مهم‌ترين ابزارهاي شور انتخاباتي در ايام تبليغات بود كه با نزديك‌تر شدن به روز رأي‌گيري شور بيشتري هم مي‌گرفت و حتي تأثيرات اين حرارت به كف خيابان‌هاي شهر و گفت‌وگوهاي رو در روي مردم مقابل يكديگر رسيد.
 
امسال نيز همچون هميشه، اكثريت آرا در كشوري مردم‌سالار بار ديگر سكاندار رياست قوه مجريه را مشخص كرد. آنچه در اين ميان قابل اهميت است، برملا و فاش شدن اسرار مگو از سوي برخي نامزهاي انتخاباتي بود كه شايد تا پيش از اين مطرح نشده يا حداقل درگوشي عنوان مي‌شد، اما همزمان با مناظره‌هاي انتخاباتي، بسياري از موضوعاتي كه از ديد عامه مردم پررنگ نبود يا به نظر نمي‌آمد، به صورت زنده و در برخي مواقع با سند و مدرك فاش شد و حتي تا چند روز بعد از مناظره‌ها نيز در فضاي مجازي ابعاد مختلف تأييد و تكذيب آنها بازتاب داشت و در برخي موضوعات نتايج اين موارد در انتخاب منتخب توسط مردم مؤثر بود.
  
اتهامات و ادعاهايي كه در شور انتخاباتي مطرح شد
كانديدايي از خريد ملك غيرقانوني رئيس و معاون دولت يازدهم گفت، كانديدايي ديگري را متهم به سوءاستفاده از سمت فعلي خود و به كارگيري احساسات معنوي مردم در جلب آرا كرد، ديگري از دختر مظلوم وزير گفت و آن يكي از برادر رئيس‌جمهور وقايعي را بر ملا كرد.
از نجومي بگيرها، تجارت‌هاي مختلف ميداني و چمداني و شركتي وزراي فعلي در دولت يازدهم گفتند، به دريافت سند زمين از سوي دولت در شهرك غرب تهران با قيمتي بسيار نازل اشاره كردند و از واگذاري زمين‌هاي اطراف شهر مشهد گفتند و حتي برخي با بازگشت به سال‌هاي 60 تا 67، قوه قضائيه را به عنوان نهاد ناظر بر اجراي قوانين زير سؤال بردند و مجازات‌هاي اعمال شده را همچون برچسبي بر پيشاني سايرين زدند، بي‌آنكه صحت ادعاهاي مطرح شده مشخص شود.
يكي گفت طبق گزارشات، 2 هزار و 200 ميليارد تومان املاك بخشيده شده، تخفيف نجومي داده‌ايد و آپارتمان 10 ميلياردي را 2 ميليارد تومان داده‌اند، ‌ديگري در مقابل گفت پاداش‌هاي چند ميليارد توماني تصويب مي‌كنيد و از زمان صدارت بر مسند فعلي، 385 متر زمين را در نقطه‌اي از شمال شهر تهران به قيمت متري 140 هزار تومان گرفته‌ايد.
  
قول قوه‌قضائيه نسبت به پاسخ‌هاي لازم و قاطع
ابعاد اين اتهامات يا ادعاهايي كه صحت بسياري از آنها دچار ترديد است تا جايي بود كه حتي حجت‌الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي، سخنگوي قوه‌قضائيه نيز در واكنش به برخي مطالب مطرح شده در مناظره‌ها گفت: در برخي مناظره‌هاي انتخاباتي مطالب و اتهاماتي را عليه قوه‌قضائيه و ارزش‌هاي نظام مطرح كردند كه آدم شرمنده مي‌شود.
اژه‌اي در اينباره تصريح كرد: ان‌شاءالله پاسخ لازم و قاطع در زمان خود داده خواهد شد و در فضاي فعلي انتخابات براي اينكه مسائلي پيش نيايد دم فرو بسته‌ايم.
به يقين تمامي ملت از هر جناح و حزبي فارغ از هيچ‌كدام از موضوعات مطرح شده نيستند و در انديشه خود به اصلح رأي دادند، اما بي‌شك آنچه برايشان مهم است رسيدگي به تمامي اسرار مگويي است كه مطرح شد تا بدانند بالاخره چه كسي يا كساني عهد اخوت با اطرافيان خود بسته‌اند، چراكه در غير اين صورت ابعاد رواني اين مهم، تصور آنها را از شور انتخاباتي به بازيچه انتخاباتي بودن تبديل خواهد كرد و اگر نهادهاي مسئول به ويژه قوه قضائيه سكوت را در اين راستا دنبال كند و صحت ادعا و اتهام از واقعيت مشخص نشود، تبعات جبران ناشدني در جامعه به دنبال خواهد داشت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
1
اگر حرف رقبای روحانی رو مردم باور می کردن که به او رای نمی دادن پس همه از بیخ دروغ بود و باید کاندیداهایی که رای نیاوردند پاسخگو باشند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
0
اشتباه باور غلط دخالت در امور زندگی خصوصی ملت بود . چون این همان ملتی است که به احمدی نزاد برای مبارزه با فساد تقریبا همین دولت رای داد. اما بجای مبارزه با فساد .فساد گسترده تر شد ودخالت در زندگی مردم بیشتر وحاصل ان شد گشت ارشاد و فساد سازمان یافته . علت نفوذ این باور غلط هم نادانی بخشی از مردم و زرنگی و سوء استفاده بخش دیگری از مردم است . چون بخش نادان هر قیمومیتی را پذیرا هستند و بخش وطن فروش و حقه باز با نقاب باور غلط چپاول می کنند. این وطن فروشان خوب می دانند دزدی وفساد گناهی است نابخشودنی اما چون زندگی اشرافی را به وطن پرستی و انسان دوستی ترجیح می دهند به کار خود ادامه داده شاید موجب بر باد دادن کشور مانند شاهان قاچار وپهلوی شوند .
شاید هم روزی ملت اگاه نقاب از چهره اشراف بر دارند و انقلابی دیگر در کشور ایجاد شود. ...
باورهای غلط باید یاد بگیرند که هر باوری فرهنگ است و فرهنگ را با زور نمی شود جای انداخت وفرهنگ با فرهنگ جابجا می شود .
بامید روزی که ارزش های ایثار و دانش جای گزین حقه بازی و باور غلط شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار