کد خبر: 852644
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
مي‌گفتند بدون مربي در المپيك موفق نمي‌شوي
قهرمان وزنه‌برداري ايران، دارنده مدال طلاي المپيك ريو و تنها كسي كه به دلايل كاملاً شخصي حاضر نيست در اردوي تيم ملي حاضر شود. كسي نيست جز كيانوش رستمي.
نویسنده: فريدون حسن

قهرمان وزنه‌برداري ايران، دارنده مدال طلاي المپيك ريو و تنها كسي كه به دلايل كاملاً شخصي حاضر نيست در اردوي تيم ملي حاضر شود. كسي نيست جز كيانوش رستمي. ستاره وزنه‌برداري ايران حتي پس از المپيك هم روي خواسته‌هاي خود پافشاري دارد، به اردو نمي‌آيد و مي‌گويد مي‌خواهد به تنهايي تمرين كند، نكته جالب اينكه در تمام اين مدت طولاني چه قبل از المپيك و چه بعد از آن رستمي از حمايت بي‌چون و چراي فدراسيون و شخص علي مرادي برخوردار بوده و اين حمايت بعضاً تا جايي پيش رفته كه انتقادهايي را در پي داشته است، اما عزيز دردانه وزنه‌برداري ايران فعلاً حرفش پيش است و حتي كوه انتقادها نيز نمي‌تواند سدي در برابر تصميم‌گيري‌هاي او و روندي كه در پيش گرفته باشد. اين مسئله را مي‌توان به راحتي از آخرين حرف‌هاي او با مجله فدراسيون جهاني وزنه‌برداري متوجه شد. قهرمان وزنه‌برداري ايران مي‌گويد: «مي‌توانم ادعا كنم كه همه چيز را در خصوص وزنه‌برداري مي‌دانم، مي‌دانم كه چه چيزي براي من كارساز است، من اطلاعات را از بقيه جمع و از آنها به نفع خودم استفاده مي‌كنم.»
 
رستمي در خصوص روش خاص تمريناتش اينگونه توضيح مي‌دهد: «اصلاً به صورت طاقت‌فرسا مثل آنچه در تيم ملي انجام مي‌شود، تمرين نمي‌كنم و سعي مي‌كنم تمرينات سبك‌تري داشته باشم. به عنوان مثال به صورت ماكسيمم 220 كيلو اسكات از پشت انجام مي‌دهم و در مسابقات با تمام وجود روي وزنه‌ها تمركز مي‌كنم.» وي با اشاره به حضور بدون مربي‌اش در المپيك 2016 ريو هم گفت: «به من مي‌گفتند غيرممكن است بدون مربي موفق شوم، ‌اما من تنها به المپيك رفتم و موفق هم شدم. حالا هم بدون مربي تمرين مي‌كنم، البته بايد بگويم كه دوستان خوبي دارم كه به من كمك مي‌كنند.» كيانوش رستمي اما امروز دو مدال طلاي دو المپيك پيش‌رو را نشانه رفته است: «مي‌خواهم مدال طلا را نه در سومين المپيك خودم بلكه در چهارمين المپيك هم به دست آورم، من دو مدال المپيك دارم و اين هدف را دنبال مي‌كنم كه در دو المپيك پيش‌روي طلايي شوم و به حمايت‌هاي مردم در اين راه بسيار خوشبين هستم.» رستمي در پايان با اشاره به تغيير قانون وزنه‌برداري و برداشته شدن قانون وزن كمتر گفت: «هرچند اين قانون شرايط را سخت مي‌كند،‌ اما در عين حال قانون خوبي است، البته بايد توجه داشته باشيم كه وزنه‌برداري سخت است، بنابراين مسابقات هم بايد سخت باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار