کد خبر: 852643
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
كاستاريكا نخستين گام يوزهاي جوان ايران
صعود به جمع چهار تيم برتر رقابت‌هاي قهرماني آسيا پاياني بود بر حسرت 16 ساله تيم ملي فوتبال جوانان ايران براي حضور در جام جهاني.
نویسنده: دنيا حيدري
 
صعود به جمع چهار تيم برتر رقابت‌هاي قهرماني آسيا پاياني بود بر حسرت 16 ساله تيم ملي فوتبال جوانان ايران براي حضور در جام جهاني. حسرتي كه پس از دودهه توسط ياران پيرواني به پايان رسيد تا امروز شاهد حضور جوانان فوتبال ايران در جام جهاني كره جنوبي باشيم.
صعود به جام جهاني كره جنوبي اگرچه كاري بزرگ و در خور تقدير و آن هم بعد از 16 سال بود. با اين وجود اين موفقيت تازه ابتداي راهي بود كه پيرواني و شاگردان جوانش در پيش داشتند. راهي كه نخستين گام آن بازي امروز با كاستاريكاست. ديداري كه يوناس اريکسن داور مطرح سوئدي که فينال ليگ قهرمانان اروپا در سال 2015 بين بارسلونا و يوونتوس و همچنين فينال سوپرکاپ اروپا در سال 2013 بين بايرن‌مونيخ و چلسي را قضاوت کرده سوت مي‌زند.
 
يورش به كاستاريكا با اهداف بزرگ
جام جهاني جوانان (زير 20سال) كره جنوبي كه روز گذشته آغاز شد، امروز با ديدار تيم ملي جوانان ايران برابر كاستاريكا ادامه مي‌يابد. ديداري كه ساعت 12:30 در ورزشگاه «جي‌جو» كره شمالي برگزار مي‌شود. آن هم در صورتي كه دو تيم غيبتي قابل توجه در اين رقابت‌ها داشتند. تيم ملي ايران كه در 19 دوره قبلي اين رقابت‌ها تنها دو بار جواز حضور در مرحله گروهي را به دست آورده و نتوانسته به مراحل حذفي راه يابد، به دنبال راهيابي به مرحله نيمه‌نهايي رقابت‌هاي آسيايي بحرين، ‌موفق شد پس از 16 سال، بار ديگر جواز حضور در اين رقابت‌ها را كسب كند. در حالي كه كاستاريكا، تيم امريكاي شمالي كه رتبه چهارم جام جهاني 2009 مصر ارزشمند‌ترين عنواني است که در هشت دوره قبلي حضور خود در رقابت‌هاي جهاني کسب کرده و برخلاف ايران بعد از غيبتي شش ساله موفق شد يك‌بار ديگر خود را در بين 24 تيم حاضر در اين رقابت‌ها جاي دهد. تيمي كه سوابقش نشان مي‌دهد روزي سخت را براي ياران پيرواني رقم خواهد زد.
 
اميد به برد
بازي نخست بدون شك يكي از سخت‌ترين بازي‌ها در هر تورنمنتي است. با اين وجود اما صحبت‌هاي پيرواني نشان از اميد فراوان يوزپلنگ‌هاي ايراني به كسب نتايج قابل توجه دارد. اميد به كسب نخستين برد ايران پس از 40 سال در رقابت‌هاي جام جهاني جوانان: «تيم از لحاظ روحي رواني در شرايط ايده‌آلي قرار دارد. كاستاريكا تيم خوبي است، اما آنها را به خوبي آناليز كرديم. قبل از حضور در جام جهاني تنها دو بازي دوستانه با تيم سنگال داشتيم و به دو نتيجه تساوي دست يافتيم، اما بچه‌ها روحيه بسيار خوبي دارند و اميدواريم بهترين عملكردمان را به نمايش گذاشته و با بهترين نتيجه كاستاريكا را ببريم.» اين اميدواري را مي‌توان در صحبت‌هاي نورافكن، كاپيتان و ستاره تيم پيرواني هم ديد: «با آمادگي صددرصد پا به جام جهاني گذاشته‌ايم. مي‌خواهيم بازي اول را ببريم تا براي بازي دوم و سوم برابر زامبيا و پرتغال از نظر روحي شرايط خوبي داشته باشيم و بتوانيم با نتايج خوبي به دور بعد صعود کنيم. مي‌خواهيم وارد فوتبال اروپا شويم پس بايد بهترين نتايج را بگيريم و بهترين عملكرد خود را به نمايش بگذاريم تا بتوانيم موفق شده و به هدفي كه داريم، برسيم.»
 
ستاره‌هاي ميدان
بدون شك ستاره اصلي تيم ملي ايران در اين رقابت‌ها اميد نورافكن بازيكن آبي‌پوشان تهراني است. بازيكني كه البته دردسرهاي زيادي براي حضور در تركيب تيم ملي جوانان ايران را تحمل كرد، اما حالا سعي دارد با به نمايش گذاشتن توانايي‌هاي بالقوه خود، زمينه‌ساز موفقيت تيم ملي و صعود آن به مرحله حذفي جام جهاني جوانان باشد و راهي نيز براي حضور خود در تيم‌هاي اروپايي باز كند. موفقيتي كه در گرو نتايج و موفقيت‌هاي تيم جوانان ايران در كره جنوبي است. علاوه بر نورافكن، پيرواني بازيكنان قابل اتكايي چون محمد سلطاني‌مهر، رضا جعفري، مهران درخشان‌مهر، شهاب عادلي، عارف غلامي، مهدي مهدي‌خاني و علي شجاعي را نيز در اختيار دارد كه هر كدام مي‌توانند ستاره تيم ملي ايران در كره جنوبي باشند و كاستاريكا را در «جي جو» با چالشي جدي مواجه كنند. البته ماريو سکوئيرا، پابلو آرموئين، جاناتان مارتينز و جاستين دالي هم از چهره‌هاي شاخص نماينده امريکاي شمالي هستند كه مصاف آنها با يوزهاي ايراني مي‌تواند يكي از جذاب‌ترين بازي‌هاي روز دوم رقابت‌هاي جام جهاني كره شمالي را به نمايش بگذارد. ديداري كه پيرواني اميدوار است به سود شاگردان او خاتمه يابد تا بتوانند ادامه راه را براي آنها آسان‌تر كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار