کد خبر: 852618
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
اتلتیکومادرید

اتلتیکومادرید با هدایت سرمربی آرژانتینی خود هرگز در هفته‌ پایانی شکست نخورده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، اتلتیکومادرید در آخرین هفته‌ لالیگا فردا (یکشنبه) به مصاف اتلتیک بیلبائو می‌رود. قرمز و سفید پوشان هفته گذشته با تساوی برابر رئال بتیس جایگاه سوم خود را تثبیت و صعود به لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کردند.

شاگردان دیگو پابلو سیمئونه فردا (یکشنبه) می‌خواهند با خاطره‌ای خوش با ویسنته کالدرون خداحافظی کنند. این دیدار آخرین بازی رسمی قرمز و سفید پوشان در این ورزشگاه است. کالدرون ۵۰ سال میزبان این تیم بوده است.

پس از حضور سیمئونه، اتلتیکو همیشه در هفته‌ آخر نتایج مناسبی کسب کرده است؛ حتی زمانی که به امتیاز این بازی نیاز نداشته است. در نخستین فصل سیمئونه روز نیمکت روخی‌بلانکو، (ژانویه ۲۰۱۲) اتلتیکو توانست امتیازات زیادی را به دست آورد و در یک هفته‌ مانده به پایان لالیگا به جایگاه پنجم برسد. این تیم در هفته آخر در صورت شکست مالاگا و کسب سه امتیاز برابر ویارئال فرصت قرار گرفتن در رتبه پنجم را داشت. اتلتیکو با تک گل رادامل فالکائو در لحظات پایانی، ویارئال را شکست داد اما مالاگا نیز توانست برابر اسپورتینگ خیخون پیروز شود. روخی بلانکو با این نتیجه نتوانست به لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

فصل بعد اتلتیکو برای تثبیت جایگاه سوم، در هفته‌ آخر به روماردا سفر کرد. با وجود اینکه در این دیدار برخی از بازیکنان ذخیره حضور داشتند اما توانستند سه بر یک رئال ساراگوسا را شکست بدهند. گل‌های روخی بلانکو را آردا توران و دیگو کاستا (دو گل) به ثمر رساندند. این پیروزی با سقوط رئال ساراگوسا به دسته پایین‌تر همراه شد.

با این حال مهم‌ترین بازی اتلتیکو سیمئونه در هفته‌ پایانی به فصل ۱۴ – ۲۰۱۳ برمی‌گردد. این تیم باید برابر بارسلونا در نوکمپ قرار می‌گرفت. قرمز و سفید پوشان با سه امتیاز بیشتر نسبت به آبی‌اناری‌ها صدرنشین بودند. آنها با یک تساوی یا پیروزی می‌توانستند جام قهرمانی را بالای سر ببرند اما شکست جام را به تیم میزبان می‌رساند. آسیب‌دیدگی‌ کاستا در ‌دقیقه ۱۶ و آردا توران در ‌دقیقه ۲۳ به همراه گل الکسیس سانچس در ‌دقیقه ۳۴ ضربه سختی به قرمز و سفید پوشان رساند اما با شروع نیمه دوم دیگو گودین توانست گل مساوی را به ثمر برساند. با این گل اتلتیکو پس از ۱۸ سال فاتح لالیگا شد. تیم سیمئونه با ۹۰ امتیاز قهرمان شد و بارسلونا و رئال مادرید با ۸۷ امتیاز در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

اتلتیکو یک فصل بعد توانست در آخرین هفته‌ به هدف خود برسد. این تیم با تساوی بدون گل برابر گرانادا توانست جایگاه سوم خود را تثبیت کند. این اتفاق باعث شد تیم میزبان در لالیگا بماند. والنسیا سه بر دو آلمریا را شکست داد اما اتلتیکو توانست با یک امتیاز بیشتر به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. قرمز و سفید پوشان با ۷۸ امتیاز فصل را به پایان رساندند.

در آخرین فصل اتلتیکو در حالی میزبان سلتاویگو بود که فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید را پیش‌رو داشت. با این حال سیمئونه از همه بازیکنان اصلی استفاده کرد و دو بر صفر پیروز شد. گل‌های این بازی را آنتوان گریزمان و فرناندو تورس به ثمر رساندند. اتلتیکو فصل را با ۸۸ امتیاز به پایان رساند.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار