کد خبر: 852593
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
رئيس اتحاديه مكانيست‌هاي تهران از تعطیلی 1500 مکانیکی متخلف در یک‌سال و نیم گذشته خبرداد و گفت: يكي از بزرگ‌ترين معضلات اين صنف بحث قطعاتي محسوب مي‌شود كه به شكل تقلبي در بازار گسترش يافته و هيچ اقدام جدي‌اي براي مبارزه با آنها صورت نمي‌گيرد.
عليرضا نيك‌آيين در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص وضعيت اين روزهاي صنف خود گفت: اگر فعاليت مكانيست‌ها را در دو بخش خودروهاي سبك و سنگين در نظر بگيريم، اگرچه در بخش خودروهاي سبك وضعيت نه چندان بدي حاكم است اما در بخش خودروهاي سنگين به دليل آنكه طرح‌هاي عمراني طي سال‌هاي گذشته در وضعيت خوبي قرار نداشته‌اند فعاليت همكاران ما نيز با نوعي ركود مواجه شده است.
وي همچنين به بيان برخي معضلات اين روزهاي صنف خود پرداخت و يكي از مهم‌ترين اين مشكلات را بحث امدادخودروهاي سيار غيرمجاز دانست و گفت: متأسفانه اين بخش از فعاليت‌ها طي سال‌هاي گذشته از صنف ما گرفته شد و اكنون به نوعي رها شده است و اين افراد مانند راهزن‌ها مردم را سركيسه مي‌كنند. در حالي كه مي‌شد با اين روند مقابله كرد.
رئيس اتحاديه مكانيست‌ها با بيان اينكه طي يك سال و نيم گذشته ۱۵۰۰ مغازه مكانيكي غيرمجاز پلمب شده‌، ادامه داد: با توجه به مشكلات متعددي كه ممكن است در صنف مكانيست‌ها وجود داشته باشد گاه تخلفاتي مانند فعاليت بدون جواز، تقلب يا مواردي مانند استفاده از قطعات نامناسب صورت مي‌گيرد كه براي رسيدگي به اين موضوعات اتحاديه ما ۸۰ بازرس انتخاب كرده كه مي‌توان گفت هيچ صنفي به اين تعداد بازرس براي خود نداشته است. از سويي ما بازرس‌هاي خود را از سوي همكاران و افراد امين و متخصص انتخاب كرده‌ايم تا از بروز هر گونه مشكلي جلوگيري شود.
وي ادامه داد: طي اين مدت مشخص شده كه عمده تخلفاتي كه در اين حوزه صورت مي‌گيرد نداشتن تخصص در تعمير خودرو است كه در ۹۹ درصد اين موارد فرد بدون برخورداري از جواز صنفي و به شكل بي‌جواز فعاليت مي‌كند.
نيك‌آيين قطعات تقلبي را نيز معضل اصلي صنف مكانيست‌ها دانست و افزود: متأسفانه در اين حوزه شرايط به گونه‌اي است كه حتي در بسياري از موارد خود فرد مكانيست هم متوجه تقلبي بودن يا نبودن قطعات نمي‌شود و اين مسئله اعتراضات و مشكلات متعددي را ايجاد مي‌كند. در موارد متعدد قطعات تقلبي به شكل گسترده در بازار توزيع شده‌اند كه استفاده از اين قطعات موجبات نارضايتي‌هاي متعدد را فراهم مي‌آورد با اين وجود به شخصه در روزهاي گذشته در خيابان‌هاي شهر تهران شاهد نيساني بودم كه حجم بسياري كارتن مربوط به ديسك و صفحه يك برند آلماني را حمل مي‌كرد به عبارت ديگر به نام شركت و برندي قطعات توليد شده و بعد به راحتي براي آنها كارتن‌هاي مربوطه نيز تهيه و حمل و نقل مي‌شود و مقابله‌اي جدي هم با اين روند مشاهده نمي‌شود.  او اظهار كرد: به هر صورت ممكن است در ميان افرادي كه در اين حوزه مشغول فعاليت هستند تخلفاتي صورت بگيرد كه مردم مي‌توانند مشكلات خود در اين زمينه را با شماره ۷۷۵۳۱۷۲۳ مطرح كرده و انتقادات خود را پيگيري كنند. البته لازم است مردم به اين نكته هم توجه داشته باشند كه واحدهاي فعال در اين حوزه موظف هستند تعرفه‌هاي خود را در معرض ديد عموم قرار داده و نرخ‌هاي ممهور اتحاديه را در جهت ديد مشتريان خود قرار دهند.  رئيس اتحاديه مكانيست‌ها با بيان اينكه در نهايت حدود ۹۰ درصد شكايات به واحدهاي بدون جواز مربوط مي‌شود، اظهار كرد: اكنون در تهران 4هزار مكانيست تحت پوشش اتحاديه ما قرار دارند اما شايد به همين تعداد واحدهاي بدون جوازي باشند كه طي اين سال‌ها به فعاليت پرداخته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار