کد خبر: 852575
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
بر اساس تحقیقاتی که در اکثر کشورهای جهان در طول 25 سال اخیر انجام شده، «ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی» عامل مرگ یک سوم افراد جهان است.

بر اساس یافته‌های محققان دانشگاه واشنگتن، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی از 20 سال گذشته در کشورهای نظیر ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و بسیاری از کشورهای اروپای غربی آغاز شده است.

بر اساس تحقیقاتی که در اکثر کشورهای جهان در طول 25 سال اخیر انجام شده است، یک سوم مرگ و میرها به بیماری‌های قلبی مربوط می‌شوند و در واقع عامل مرگ یک سوم افراد جهان به علت ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

برای دستیابی به یک نتیجه دقیق، 2300 پژوهشگر از 133 کشور جهان به مطالعه میزان مرگ و میر در اثر بیماری‌های قلبی پرداختند و به این نتیجه رسیدند که مناطقی همچون سراسر اروپا، آسیای مرکزی، جنوب آمریکا و کشورهای صحرای آفریقا و اقیانوسیه بیش‌ترین عامل مرگ و میر در اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق این گزارش، پایین‌ترین آمار بیماری‌های قلبی نیز در کشورهای آندورا، فرانسه، ژاپن، پرو و اسپانیاست.

سرپرست تیم تحقیق در دانشگاه واشنگتن در این باره اظهار کرد: «مدتی است که دیگر روند مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در مناطق پردرآمد در حال کاهش نیست و کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد نیز شاهد افزایش مرگ و میر در اثر بیماری‌های قلبی هستند».

این سرپرست همچنین ادامه داد: علت این میزان از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نادیده گرفتن نکات ساده بهداشتی است و قطعاً فشار خون بالا، رژیم غذایی نامناسب، کلسترول بالا، استعمال سیگار،‌ مصرف الکل و چاقی بیشترین محرک‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

بر اساس آمارهای منتشر شده از مراکز بهداشتی، بیش از 18 میلیون نفر در سال 2015 بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی جان باختند و همچنین بیش از 400 میلیون مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در سراسر جهان وجود دارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار