کد خبر: 852524
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل مخابرات استان سمنان اعلام کرد:
مدیرعامل مخابرات منطقه سمنان از افزایش سهم مخابرات استان سمنان از بازار «ای دی اس ال» به 60 درصد در سال 96 خبر داد.
مجید دارائی اظهار کرد: این رقم در استان در حال حاضر 55 درصد است.
وی با بیان اینکه افزایش پنج درصدی این شاخص کار سختی است افزود: با این وجود با زیرساخت‌های خوبی که ایجاد شده و با بهبود و ارتقاء سیستم دیتا امیدواریم که با افزایش پایداری در شبکه و ارتقاء قابل توجه سطح خدمات بتوانیم که سهم‌مان از بازار«ای دی اس ال» را افزایش دهیم.
مدیرعامل مخابرات استان سمنان از برنامه‌ریزی این استان برای 30 هزار ظرفیت‌سازی در حوزه "اف تی تی اچ" در سال 96 خبر داد و گفت: تاکنون حدود 18 هزار ظرفیت‌سازی در این بخش صورت گرفته است.
دارائی با بیان اینکه در همین راستا امسال بیش از 18 هزار به منازل اتصال صورت خواهد گرفت ادامه داد: علاوه بر این در تلاشیم در سال 96 همچنین 1500 تلفن مبتنی بر "آی پی"در استان واگذار کنیم.
وی همچنین از نصب و راه‌اندازی 116 سایت نسل 4 همراه اول (4 G ) در مناطق شهری استان سمنان خبر داد و گفت: شرکت مخابرات در چند سال اخیر خدمات شایانی در استان داشته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه استان سمنان از نظر خدمات دیتا از استان‌های پیشرو در کشور است خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام شهرهای استان سمنان به اینترنت نسل سوم مجهزند ضمن اینکه شهرهای پرجمعیتی همچون سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان نیز تحت پوشش اینترنت نسل چهارم و" پی تی اس" قرار گرفتند که استان از این نظر در صدر استان‌های کشور است.
دارائی با اشاره به ضریب بالای نفوذ اینترنت در استان سمنان اظهار کرد: در حال حاضر سمنان با ضریب50 درصد نفوذ خانوار «ای دی اس ال» حائز رتبه اول در کشور است.
این مقام مسئول با اشاره به پوشش بالای استان در اینترنت نسل چهارم بیان کرد: تلاش ما بر این است که محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان نیز این پوشش برخوردار شوند.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه این استان گفت: تقریبا 640 کیلومتر از محور مهم و پرتردد حرم تا حرم در استان سمنان واقع شده و تلاش ما بر این است که این محور از پوشش مناسبی برخوردار شود.
مدیرعامل مخابرات منطقه سمنان با اشاره به هدفگذاری‌های مخابرات ایران در سال‌های پیش رو گفت: براساس ره‌نگاشت شرکت مخابرات قرار است این شرکت تا 1400 در ارائه خدمات دیجیتال و یکپارچه‌سازی سفارش‌ها و سطح خدمات به یک شرکت پیشرو  در کلاس جهانی تبدیل شود. لذا مخابران ایران و به تبع آن مخابرات استان سمنان باید به یک شرکت تمام آی تی و شبکه او آی پی تبدیل شود لذا بر همین اساس قرار است فیبر نوری را به درب منازل مردم توسعه دهیم.
وی از وجود 19 پروژه مخابراتی در آستانه افتتاح در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: برای افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 241 میلیارد 150 میلیون ریال هزینه شده است.
مدیر مخابرات منطقه سمنان تصریح کرد: این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بسیار بالایی دارند و بزودی به بهره‌برداری خواهند رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار