کد خبر: 852513
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
باحضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی؛
قائم مقام توليت آستان قدس رضوي گفت: حفظ و صيانت از ميراث هنر و معماري اسلامي و ايراني را كه نشان دهنده عمق فرهنگ و عشق و ارادت هنرمندان به ساحت مطهر اهل بيت(ع)است را وظيفه و رسالت خود مي‌دانيم.

سيد مرتضي بختياري در آئين رونمايي از طرح توسعه موزه هداياي مقام معظم رهبري در روز جهاني موزه و ميراث فرهنگي اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم نگهداری و نگهبانی از این موزه عظیم و مجموعه‌ فضاها و بناهای آستان قدس که گنجینه منحصر به فردی از هنر معماری اسلامی و ظرائف و لطائف علمی و هنری است، تاکید فرمودند.

وی با اشاره به اهمیت ویژه و جایگاه والای فرهنگ در نگاه مقام معظم رهبری تصریح کرد: در طی سالهای متمادی کتابهای خطی و هدایای نفیسی که معظم له به کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی اهداء کرده‌اند، موید ظرفیت فرهنگی عظیم این مجموعه معنوی است که می‌تواند در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند.

بختیاری اذعان داشت: خداوند متعال در قرآن کریم به بندگانش امر کرده است که در دنیا به سیر و سیاحت بپردازید و با آثار و کارهای گذشتگان آشنا شوید، بازدید از موزه ها همانند کلاس درسی است که به صورت فشرده تصویری واضح و روشن از اعتقادات، باورها و اقدامات پیشینیان را به مخاطب ارائه میکند.

وی در ادامه با تبریک روز جهانی موزه و میراث فرهنگی به کارکنان موزه‌های آستان قدس رضوی اظهار داشت: امروز موزه داری علاوه بر یک فعالیت فرهنگی، کاری تخصصی و علمی است و زوایای پیچیده و هنرمندانه‌ای دارد که بایستی به آن مجهز شد.

وی با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی در زمینه توسعه فضای موزه‌ها، گفت: بدون شک کاری مهم و تأثیرگذار بر عهده کارکنان زحمتکش موزه‌های آستان قدس رضوی است و با توضیحات و روشنگری آنان از گذشته، زائران بارگاه منور رضوی با عظمت و جایگاه مخلوقات خداوند که جلوه ای از صنع خالق هستند، آشنا خواهند شد.

بختیاری در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث موزه جامع رضوی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، اذعان داشت: این موزه بزرگ ملی در زیربنای 80 هزار متر مربع احداث خواهد شد و تلاش ما بر این است که تمام آثار تاریخی و گنجینه های هنری که به دلیل محدودیت فضا در خزانه داری نگهداری می‌شود را در معرض دید، زائران عزیز و علاقه مندان و پژوهشگران قرار دهیم.

شايان ذكر است، قائم مقام توليت آستان قدس رضوي از طرح توسعه گنجينه هداياي مقام معظم رهبري كه از امروز در معرض ديد زائران عزيز و بازديدكنندگان اين موزه قرار مي‌گيرد،رونمایی کرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار