کد خبر: 852492
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ملت ایران دیروز پای صندوق‌های رأی مرزهای اقتدار بی‌نهایت خود را درنوردیدند
حماسه‌اي از مقوله بی‌نظیر «حیرت حضور»، از جنس زمان‌شناسي، از جنس تكليف و از مقوله عشق به جمهوري اسلامي ايران. این آن‌چیزی است که دیروز ملت ایران آفرید.
حماسه‌اي از مقوله بی‌نظیر «حیرت حضور»، از جنس زمان‌شناسي، از جنس تكليف و از مقوله عشق به جمهوري اسلامي ايران. این آن‌چیزی است که دیروز ملت ایران آفرید. گرچه هنوز ارزيابي دقيقي از ميزان مشاركت مردم در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تا لحظه تنظيم اين گزارش وجود ندارد، اما شواهد ميداني از خلق حماسه‌اي ديگر در عرصه مشاركت ملي حكايت دارد. فارغ از هر نتيجه‌اي كه در اين دوره از انتخابات رقم بخورد، همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند: «برنده اصلي انتخابات، نظام جمهوري اسلامي و ملت ايران است» كه با حضور خود در اين جشنواره ملي، پايه‌هاي نظام اسلامي را استحكام بخشيدند.
 
روز جمعه 29 ارديبهشت 96 در تقويم جمهوري اسلامي ايران به يكي از روزهاي ماندگار تبديل شد؛ روزي كه مردم ايران در سراسر كشور با حضوري چشمگير به پاي صندوق‌هاي رأي رفتند و به نامزد مورد نظر خود در اين دوره از انتخابات رأي دادند.
 
سرنوشت كشور به دست آحاد مردم است
در تهران و در حسينيه امام خميني(ره) رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از اخذ رأي، مردم‌سالاري و انتخابات را نعمت بزرگي دانستند و گفتند: انتخابات رياست جمهوري بسيار مهم است و سرنوشت كشور به دست آحاد مردم است كه رئيس قوه مجريه را انتخاب مي‌كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در نخستين دقايق آغاز انتخابات رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر و روستا به پاي صندوق رأي حضور يافتند و در جمع خبرنگاران افزودند: خداي محترم را بر نعمت مردم‌سالاري و انتخابات حضور مردم سپاسگزاري مي‌كنم، نعمت بزرگي است. ايشان ادامه دادند: بحمدلله مردم ما شكرگزار اين نعمت هستند، مي‌بينيد كه شركت مي‌كنند و توصيه من اين است كه هر چه بيشتر شركت كنند و هر چه زودتر پاي صندوق‌ها بيايند. رهبر معظم انقلاب اسلامي اضافه كردند: معتقدم كار نيك را بايستي در اول وقت آن انجام داد، نبايد تأخير كرد و معتقدم كه انتخابات رياست جمهوري بسيار مهم است؛ سرنوشت كشور دست آحاد مردم است كه رئيس قوه مجريه را انتخاب مي‌كنند؛ به اهميت اين كار توجه كنند. ايشان به انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز اشاره كردند و اظهار داشتند: انتخابات شوراهاي شهر و روستا هم مهم است، زيرا كساني انتخاب مي‌شوند كه خدمات شهري و روستايي، مسائل روز‌مره مردم را در اختيار دارند. آن هم مهم است با دقت، ملاحظه و شناخت ان‌شاءالله شركت كنند. توصيه من به آحاد مردم است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: از شما برادر عزيز و مسئولين صدا و سيما هم تشكر مي‌كنم، زحمت مي‌كشيد.
 
از خبرنگاران هم تشكر مي‌كنم كه مشغول كار مهم انتقال خبر هستند.  همچنين مراجع عظام تقليد حضرات آيات نوري همداني، جوادي آملي، صافي گلپايگاني، مكارم شيرازي، سبحاني، علوي گرگاني، مظاهري و همچنين آيت‌الله هاشمي شاهرودي صبح ديروز با حضور در محل اخذ رأي، آراي خود را به صندوق ريختند.
 
آيت‌الله جنتي: رئيس‌جمهور منتخب انقلابي‌ها را برگزيند
دبير شوراي نگهبان با ابراز اميدواري براي اينكه كارها در دست افراد انقلابي باشد، تأكيد كرد: هر كس رئيس‌جمهور شد، افراد انقلابي را براي همكاري برگزيند.
آيت‌الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان پس از شركت در انتخابات دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در محل شوراي نگهبان، در جمع خبرنگاران با بيان اينكه هميشه مردم دعوت مقام معظم رهبري را براي مشاركت گسترده در انتخابات اجابت كرده‌اند، اظهار داشت: مردم هميشه با عقيده و ايمان سر صندوق‌هاي رأي حضور يافتند و مي‌دانند كه اين يك وظيفه شرعي و ملي است. دبير شوراي نگهبان تصريح كرد: هر كسي بايد احساس كند كه ديني را نسبت به شهدا ادا مي‌كند، بايد از خون شهدا پاسداري كنيم، آنها در راه اسلام و انقلاب جان داده‌اند، ما هم بايد در اين راه حركت كنيم. آيت‌الله جنتي اظهار داشت: راه شهدا همين است و اميدواريم كه انقلاب هميشه زنده باشد و هميشه كار دست افراد انقلابي باشد؛ اگر امور مملكت به دست افراد انقلابي بيفتد، مملكت آباد مي‌شود و اگر آنها انقلابي نباشند، درست كار نمي‌كنند و مردم را معطل مي‌كنند. وي افزود: افراد غيرانقلابي كارها را بر خلاف رويه انجام مي‌دهند؛ به همين دليل هر كسي كه رئيس‌جمهور شد بايد افرادي را براي همكاري انتخاب كند كه انقلابي باشند، امروز و فردا نكنند و با يك حركت انقلابي كارها را ادامه دهند، قرص و محكم سر پا بايستند و استقامت داشته باشند.
 
روحاني: هر نامزدي انتخاب مي‌شود بايد به او كمك كرد
رئيس‌جمهوري با تأكيد براينكه حضور پرشور در انتخابات قدرت ملي و امنيت ملي را تقويت مي‌كند، گفت: هر نامزدي كه انتخاب مي‌شود بايد به او كمك كرد تا اين مسئوليت سنگين را به سرانجام برساند و هر كس كه انتخاب مي‌شود بايد از فردا با وحدت، همدلي و نشاط و شادي به او كمك كنيم.
 
به گزارش ايرنا، حسن روحاني پس از انداختن رأي خود به صندوق در جمع خبرنگاران اظهاركرد: امروز روز بسيار مباركي براي مردم ايران است، مردم در واقع حق تعيين سرنوشت كشور را دارند و با حضور خود سرنوشت كشور را خودشان تعيين مي‌كنند. رئيس‌جمهوري افزود: يكي از آورده‌ها و آثار نظام جمهوري اسلامي حاكميت ملي است و اين حاكميت را حضور مردم در شهرها و روستاها و در صفوف طولاني صندوق‌هاي رأي به اثبات مي‌رسانند. روحاني تأكيد كرد: اين حضور پرشور انتخابات قدرت ملي و امنيت ملي را تقويت مي‌كند و راه پيشرفت را هموار مي‌كند. وي ادامه داد: هر نامزدي كه انتخاب مي‌شود بايد به او كمك كرد تا اين مسئوليت سنگين را به سرانجام برساند و هر كسي كه انتخاب مي‌شود بايد از فردا با وحدت، همدلي و نشاط و شادي به او كمك كنيم. روحاني در پايان گفت: شور و نشاط، شادي و يك رقابت سالم در روز 29 ارديبهشت ماه در سراسر كشور شكل گرفته است و اميدواريم با حضور پرشور مردم سرنوشت كشور در مرحله اول مشخص شود و هر كسي كه انتخاب مي‌شود بايد با اتحاد و همدلي به او براي پيروزي ايران اسلامي كمك كنيم.
 
رئيس قوه قضائيه: پيروز واقعي ملت ايران است
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه حضور در پاي صندوق‌‌هاي رأي و شركت در انتخابات علاوه بر به نمايش‌گذاشتن همبستگي و اتحاد ملي، موجب ارتقاي سطح امنيت و اقتدار كشور مي‌شود، گفت: فارغ از نتيجه نهايي، قطعاً ملت ايران پيروز واقعي اين انتخابات است.
آيت‌الله صادق آملي لاريجاني ديروز پس از انداختن رأي خود به صندوق، در جمع خبرنگاران تصريح كرد: فارغ از نتيجه، مسلماً پيروز واقعي اين انتخابات، ملت بزرگ ايران است كه با حضور خود، همبستگي، اتحاد و حمايت از نظام را نشان مي‌دهند و ضمن خنثي ساختن توطئه‌هاي دشمنان در منطقه و جهان، سطح اقتدار و امنيت ملي را ارتقا مي‌‌بخشند. رئيس دستگاه قضايي افزود: امروز دشمنان ايران هم اعتراف مي‌كنند كه در جمهوري اسلامي، مردم با وجود همه فشارها و تحريم‌ها پاي نظام ايستاده‌‌اند و بنا به تعبير آنها يك روند دموكراتيك در كشورمان برقرار است و مردم آزادانه رأي مي‌‌دهند. آملي لاريجاني با بيان اينكه علاوه بر حضور در انتخابات، انتخاب اصلح نيز مؤلفه بسيار مهمي براي پيشرفت كشور است، اظهار داشت: اميدواريم مردم ايران مثل هميشه با بصيرت، هوشياري، تأمل و دقت، فرد اصلح را براي اداره قوه مجريه و همچنين افراد اصلح را براي عضويت در شوراهاي اسلامي شهر و روستا انتخاب كنند تا شاهد پيشرفت و اقتدار هر چه بيشتر كشور باشيم. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه حضور در انتخابات، يك عمل عبادي به شمار مي‌آيد و بايد با نيت خالص انجام گيرد، ضمن قدرداني از اصحاب رسانه و به ويژه صدا و سيما، براي همه دست‌اندركاران برگزاري انتخابات آرزوي توفيق كرد.
 
لاريجاني: حضور مردم، تضمين‌كننده ثبات ايران
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه انتخابات در كشورمان هميشه مهم بوده و از اركان مردم‌سالاري ديني به شمار مي‌آيد، گفت: حضور چشمگير مردم در پاي صندوق‌هاي رأي، دستاوردهاي خوبي براي كشورمان به همراه دارد.
علي لاريجاني پس از شركت در انتخابات در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قم در جمع خبرنگاران، افزود: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب نيز فرمودند حضور گسترده مردم در انتخابات مي‌تواند براي كشور امنيت‌ساز باشد و دشمنان را دفع كند، به ويژه در شرايطي كه در منطقه آشفتگي امنيتي وجود دارد و بسياري از كشورهاي منطقه را درگير خود كرده است. وي ادامه داد: ملت ايران مردمي هوشيار و هوشمند هستند و رقابت‌هاي انتخاباتي هميشه در كشورمان وجود دارد، اميد است اين رقابت ها، بعد از انتخابات در جهت تحقق ايران آباد و پيشرفته تبديل به رفاقت شود و پشتوانه‌اي براي ملت ايران باشد. رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با حضور در ستاد انتخابات قم گفت: شركت با شكوه مردم در انتخابات، ثبات ايران را در اين منطقه پرآشوب بيش از پيش تضمين و بسياري از مشكلات كشور را رفع مي‌كند. لاريجاني افزود: ايران در اين منطقه نا امن، از امنيت خوبي برخوردار است و شركت پرشور مردم در انتخابات، پشتيبان خوبي براي استمرار اين امنيت و برطرف‌كننده توطئه‌هاي دشمنان است.
 
رئيسي: همه بايد به نتيجه انتخابات تمكين كنيم
انتخابات در كشور ما بر مدار قانون اجرا مي‌شود و همه بايد به نتيجه آن احترام بگذارند و به آن تمكين كنند. حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيدابراهيم رئيسي روز جمعه پس از حضور در شعبه اخذ رأي واقع در مسجد جامع ارشاد شهرري و شركت در انتخابات در جمع خبرنگاران با بيان اينكه در كشور ما محور همه چيز قانون است، بر اجراي كامل قانون به عنوان‌ ساز و كار رسمي تأكيد كرد.
وي گفت: حق‌الناس جلوه‌اي از قانون مداري است كه رهبر معظم انقلاب بر آن تأكيد فرمودند. رئيسي با بيان اينكه رأي‌‌گيري در كشور ما، ‌ساز و كاري اطمينان بخش و قانوني است، افزود: همه بايد آراي مردم را امانتي الهي بدانيم و هر نتيجه‌اي حاصل شد آن نتيجه را بپذيريم. نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به فرمايش حضرت امام خميني(ره) مبني بر ميزان بودن رأي مردم در انتخابات اظهار كرد: امروز مشاركت مردم در انتخابات از ابعاد اقتصادي، سياسي، علمي و فرهنگي و همچنين نمايش قدرت بين‌المللي ايران اهميت بالايي دارد و همه مردم با مشاركت گسترده در انتخابات عظمت ملت ايران را به رخ جهانيان بكشند.
 
قاليباف: انتخابات مهر تأييد بر جمهوريت نظام
محمدباقر قاليباف، نامزد انصراف داده دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري قبل از ظهر جمعه باحضور در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرك سيناي اردبيل رأي خود را به صندوق انداخت. وي در حاشيه شركت در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: امروز جشن مردم و نظام اسلامي ايران و در واقع مهر تأييد بر جمهوريت نظام اسلامي است تا مردم كشورمان همچنان بر سرنوشت خود حاكم باشند. قاليباف افزود: اين همه شور و شوق براي شركت در انتخابات اين پيام را مي‌دهد كه مردم همچنان در صحنه حضور دارند. وي يادآوري كرد: حضور گسترده و آگاهانه ملت تأييد‌‌كننده اين مطلب است كه پيروز واقعي انتخابات همين مردم انقلابي ايران هستند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
0
0
انتخاب روحانی هزار معنا دارد
مثلا میتوان اون بخش از کسانی رو که شرکت نکردن به اضافه رای روانی کرد و به نتایج خاصی رسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
0
1
مردم شما تندور ها را نمخواهند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
0
"حیرت حضور "
در مقابل این حیرت ؛ حیرت جهانیان .
حیرت باصطلاح برندگان .
حیرت از واماندگی در پاسخ به خواستهای ملی .
حیرت از در ماندگی نسبت به دولت قبل!!!
و.... وا حیرتا...!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار