کد خبر: 852481
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
«جارد كوشنر» داماد و مشاور رئيس‌جمهور امريكا از مدير شركت تسليحاتي «لاكهيد مارتين» خواسته كه بهاي سامانه موشكي «تاد» به رياض را كاهش دهد.
«جارد كوشنر» داماد و مشاور رئيس‌جمهور امريكا از مدير شركت تسليحاتي «لاكهيد مارتين» خواسته كه بهاي سامانه موشكي «تاد» به رياض را كاهش دهد. وزير خارجه عربستان در آستانه سفر ترامپ به رياض ادعا كرد رفتار ايران پس از توافق برسر برنامه هسته‌اي اين كشور (برجام)، خصمانه‌تر شده است.
 
در حالي كه دونالد ترامپ امروز به عربستان سفر مي‌كند بحث‌ها درباره ابعاد مختلف اين سفر بيشتر شده است. رئيس‌جمهور سودان از پادشاه عربستان سعودي به دليل عدم حضور در نشست سران كشورهاي اسلامي با امريكا كه در رياض با مشاركت دونالد ترامپ برگزار مي‌شود، عذرخواهي كرد. همچنين روزنامه «البناء» لبنان با اشاره به اينكه رئيس‌جمهور لبنان در نشست رياض شركت نخواهد كرد، نوشت كه ترامپ به دليل مواضع ميشل عون در حمايت از حزب‌الله، ايران و سوريه با حضور او در نشست رياض مخالفت كرده است.
 
عادل الجبير وزير خارجه عربستان سعودي پنج‌شنبه در يك كنفرانس خبري گفت كه «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور امريكا قصد دارد از پايبندي ايران به توافق هسته‌اي با گروه 1+5 اطمينان حاصل كند. او همچنين گفت كه امريكا و عربستان در خصوص ضرورت نابودي داعش و القاعده و همچنين مقابله با سياست‌هاي مداخله‌جويانه ايران در منطقه اتفاق نظر دارند. او گفت: «ما شاهد آن بوده‌ايم كه پس از توافق هسته‌اي، سوابق اقدامات خصمانه ايران افزايش يافته است نه كاهش.» ترامپ قرار است در اين سفر يك توافق تسليحاتي بزرگ با سعودي را پايه‌گذاري كند؛ توافقي كه گفته شده هدف آنها ايجاد موازنه در مقابل نفوذ رو به گسترش ايران در منطقه است. همين توافق باعث شكل‌گيري لابي‌هاي دلالي در واشنگتن و رياض شده است.
 
روزنامه نيويوك تايمز ديروز گزارش كرد: «بعد از ظهر اول مي، جارد كوشنر داماد رئيس‌جمهور امريكا در يك اتاق در كاخ سفيد، از يك هيئت عالي رتبه سعودي‌ استقبال كرد و به آنها گفت «بياييد امروز اين كار را تمام كنيم.» نيويورك تايمز ادامه داد: «منظور آقاي كوشنر قراردادي به ارزش بيش از 100 ميليارد دلاري بود كه دولت (ترامپ) اميد داشت در جريان سفر آقاي ترامپ به پادشاهي عربستان سعودي بسته شود. دو طرف درباره يك ليست خريد شامل هواپيماها، كشتي‌ها و بمب‌هاي هوشمند با هم صحبت كردند. پس از آن بود كه يك مقام امريكايي موضوع خريد سامانه راداري پيچيده با قابليت ساقط كردن موشك‌هاي بالستيك را مطرح كرد.» «جارد كوشنر» در جريان نشست هيئتي از عربستان سعودي با مسئولان «لاكهيد مارتين»، در تماسي تلفني از مدير اين شركت خواسته بهاي سامانه موشكي «تاد» را كم كند تا رياض اين سامانه را بخرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار