کد خبر: 852471
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با بيان اينكه در دو ماه گذشته ميزان صادرات برق ايران سه برابر نسبت به سال قبل رشد داشته است، گفت: عراق قسط دوم خود را بابت خريد برق از ايران پرداخت كرد و ميزان بدهي اين كشور به ۸۰۰ ميليون دلار كاهش يافت.
هوشنگ فلاحتيان در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اين سؤال كه آيا امسال صادرات برق به كشورهاي همسايه افزايش خواهد يافت، گفت: وزارت نيرو بنا دارد تا ميزان صادرات برق به كشورهاي همسايه را افزايش دهد، به طوري كه در دو ماه گذشته ميزان صادرات برق نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است. وي با اشاره به اينكه بيشترين ميزان صادرات برق به كشور عراق بوده است، افزود: در حال حاضر ميزان صادرات برق به عراق نسبت به سال قبل رشد داشته و حتي در روزهاي اخير به مرز 1350 مگاوات هم مي‌رسد. فلاحتيان با اشاره به اينكه رشد سه برابري صادرات برق به اين معنا نيست كه اين ميزان رشد را همواره تجربه خواهيم كرد، اظهار داشت: رشد صادرات برق و ميزان آن به درخواست كشورهاي طرف قرارداد بستگي دارد اما آنچه مشخص است اين است كه روند صادرات برق نشان مي‌دهد تا پايان سال 50 درصد نسبت به سال قبل رشد صادرات داشته باشيم.
 
به گفته معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي ميزان صادرات برق به كشورهاي طرف قرارداد بايد به 10 ميليارد كيلووات ساعت برسد.
فلاحتيان در پاسخ به اين سؤال كه آيا قيمت برق صادراتي در سال جاري رشد خواهد داشت، گفت: به دليل اينكه قيمت نفت در بازارهاي جهاني رشد محسوسي نداشته است، به نظر نمي‌رسد قيمت برق صادراتي افزايش يابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار