کد خبر: 852445
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
پسر جواني كه در جريان دعوا بر سر بساط كردن خيار مرتكب قتل شده بود، اتهامش را انكار كرد.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و سوم شهريورماه سال 93، مأموران كلانتري 125 خاني‌آباد از مرگ مشكوك مردجواني در يكي از بيمارستان‌هاي شهر باخبر و راهي محل شدند. جسد متعلق به جوان 25 ساله‌اي به نام سپهر بود كه بر اثر جراحت شديد از ناحيه سينه فوت شده بود. پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني، ايرج، دايي مقتول به پليس گفت: روز قبل خواهرزاده‌ام – سپهر– در ميدان تره‌بار با دو برادر درگير شد و در آن درگيري يكي از آنها با قمه به سينه سپهر زد. بلافاصله او را به بيمارستان رسانديم، اما به خاطر شدت جراحات فوت كرد. با اين توضيحات مأموران آن دو برادر را به نام‌هاي فريدون 22 ساله و جمشيد 25 ساله بازداشت كردند.
 
فريدون در همان بازجويي‌هاي اوليه با اقرار به جرمش گفت: با برادرم در تره‌بار جلوي مغازه ايرج- دايي مقتول- بساط كرده بوديم. ايرج اعتراض كرد و گفت بايد بساطمان را كه چند كيسه خيار بود، جمع كنيم. با هم درگير شديم، اما با ميانجيگري چند نفر پايان يافت.
 
او در خصوص قتل گفت: يك شب قبل از حادثه به جشن عروسي رفته بوديم به خاطر همين من صبح كمي بيشتر خوابيدم، اما برادرم جمشيد به ميدان تره‌بار رفت. نزديك ظهر خواب بودم كه چند نفر تماس گرفتند و گفتند ايرج و خواهرزاده‌اش سپهر با برادرم درگير شده و او را كتك زده‌اند. وقتي شنيدم برادرم را كتك زده‌اند عصباني شدم، قمه‌اي برداشتم و به آنجا رفتم. آنها همچنان باهم درگير بودند كه با قمه حمله كردم و ضربه‌اي به سپهر زدم.
 
با توضيحات متهم، جمشيد و دايي مقتول نيز بازداشت شدند و بعد از اقرار به جرمشان فريدون به جرم مباشرت در قتل و دو متهم ديگر به اتهام مشاركت در نزاع دسته‌جمعي روانه زندان شدند، اما دو متهم با قرار وثيقه آزاد شدند.  بعد از تحقيقات و بررسي‌هاي لازم، پرونده هر سه متهم در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران روي ميز هيئت‌قضايي به رياست قاضي عبداللهي و مستشار كيخواه قرار گرفت. بعد از اعلام رسميت جلسه اولياي‌دم در جايگاه حاضر شدند و درخواست قصاص دادند. سپس متهم بنا به دستور رئيس دادگاه در جايگاه ايستاد و با انكار جرمش گفت: روز حادثه وقتي متوجه درگيري مقتول با برادرم شدم بلافاصله به آنجا رفتم و براي دفاع از برادرم دست به قمه شدم تا آنها را بترسانم. حين درگيري ناگهان مقتول روي زمين افتاد و چند نفر با خودروي پژو او را با خود بردند. شايد آنها سپهر را كشته باشند.
 
در ادامه برادر متهم - جمشيد - در جايگاه ايستاد و گفت: مقتول به خاطر چند كيسه خيار با ما درگير شد و خودش دعوا را شروع كرد. من در اين درگيري نقشي نداشتم و او و دايي‌اش بي‌رحمانه مرا كتك زدند. حتي در آن درگيري يك نفر با چاقو به پشت سرم زد كه زخمي شدم.
دايي مقتول نيز در دفاع از خود با انكار جرمش گفت: جمشيد دروغ مي‌گويد و خودش باعث مرگ سپهر شد. او بي‌رحمانه خواهرزاده‌ام را كشت. در پايان جلسه هيئت قضايي وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار