کد خبر: 852439
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
تيم ملي واليبال ايران در حالي اين روزها خود را براي حضوري پرقدرت در ليگ جهاني 2017 آماده مي‌كند...
تيم ملي واليبال ايران در حالي اين روزها خود را براي حضوري پرقدرت در ليگ جهاني 2017 آماده مي‌كند كه دو ديدار تداركاتي در برنامه دارد كه طبق آن امروز به مصاف تيم ملي لهستان و يك‌شنبه به مصاف استراليا مي‌رود.   
 
محك ياران كولاكوويچ با لهستان
شاگردان كولاكوويچ در ادامه اردوي برون‌مرزي كه براي آماده‌سازي اين تيم تدارك ديده شده، صبح چهارشنبه ماريبور اسلووني را به مقصد کاتوويسه لهستان ترک کرد و قرار است بعد از برگزاري يك ديدار تداركاتي با تيم ملي اين كشور، روز يک‌شنبه نيز در ديدار دوستانه‌اي ديگر مقابل استراليا صف‌آرايي ‌کند. ديدارهاي تداركاتي كه به گفته راگان کوبيليسکي، دستيار كولاكوويچ، عملكرد فني و تكنيكي بازيكنان بيش از نتيجه‌اش در آن اهميت دارد: «روزهاي خوب اما مهمي را پشت سر مي‌گذاريم. در ليگ جهاني در گروه سختي قرار گرفته‌ايم و بايد به مصاف قهرمان جهان، قهرمان المپيک و برترين تيم‌هاي دنيا برويم که قطعاً کار آساني نخواهد بود. اهداف تيم ملي واليبال تعيين شده است و در تلاشيم تا به آن اهداف طبق برنامه‌هاي پايه‌ريزي شده دست يابيم. به همين دليل فکر مي‌کنم دو بازي دوستانه خوبي برابر تيم ملي اسلووني برگزار کرديم. مسابقه تدارکاتي دوم نيز از اولي بهتر بود. اطمينان دارم بازي به بازي عملکرد تيم ملي واليبال ايران پيشرفت خواهد کرد. شرايط تيم در حال حاضر خوب است. امروز هم بازي خوب اما حساسي با لهستان داريم. لهستان جزو پنج تيم برتر واليبال جهان است. بازي در لهستان برابر اين تيم آسان نيست، اما تيم ايران توانايي لازم براي مقابله با ملي‌پوشان اين کشور را دارد، اما در شرايط كنوني، نمايش يک بازي خوب مهم‌تر از كسب نتيجه است. به‌طور قطع بازي خوبي را از تيم ايران شاهد خواهيم بود.»
  
درخواست استراليا براي مصاف با ايران
همزماني حضور تيم ملي واليبال ايران و استراليا در لهستان، ‌شرايط برگزاري ديدار تداركاتي ديگري را براي شاگردان كولاكوويچ فراهم كرده است. با توجه به اردوي تيم ملي استراليا در لهستان و درخواست آنها براي برگزاري يک ديدار دوستانه، در صورت انجام هماهنگي‌هاي لازم تيم ملي واليبال ايران روز يک‌شنبه يک ديدار دوستانه نيز با تيم ملي اين کشور انجام خواهد داد و در غير اين‌صورت در دو نوبت صبح و عصر آخرين تمرينات خود را در شهر کاتوويسه پيگيري مي‌کند و سپس ساعت 6 بامداد دوشنبه يکم خرداد‌ماه به وقت محلي عازم تهران مي‌شود و ساعت 9 شب به وقت تهران وارد فرودگاه امام‌خميني(ره) خواهد شد.
  
اميد و انگيزه در اردوي تيم ملي
جالب‌ترين نكته اين اردو، ‌انرژي، انگيزه و روحيه مثال‌زدني تيم است، مسئله‌اي كه خوش‌خبر، سرپرست تيم نيز به آن اشاره مي‌كند: «انگيزه بازيکنان در اردوي آماده‌سازي برون‌مرزي به گونه‌اي است که نويددهنده حضور شايسته تيم ايران در ليگ جهاني 2017 است. به ايستگاه آخر بازي‌هاي تدارکاتي و دوستانه رسيديم و مسابقه‌اي با تيم قدرتمند لهستان خواهيم داشت. در مجموع اردوي برون‌مرزي تيم ملي را خيلي خوب داشتيم. ‌اين اردو محک بسيار خوبي براي سرمربي تيم ملي واليبال ايران بود که با ظرفيت واقعي تيم ايران آشنا شود. کولاکوويچ شناخت بهتري نسبت به بازيکنان در چهار ديدار قبلي به دست آورده و با نقاط ضعف و قوت آنان به خوبي آشنا شده است.
 
تمرينات در لهستان نشان مي‌دهد که سرمربي تيم ملي در تلاش براي برطرف کردن ضعف‌هاي تيمي و فردي بازيکنان ايران است. تمرينات فشرده‌اي در دو کشور مونته‌نگرو و اسلووني داشتيم و چهار مسابقه پنج سته و سنگين نيز برگزار کردند که خستگي در چهره آنان مشهود است، اما انگيزه فراوان ملي‌پوشان براي حضور شايسته در ليگ جهاني، آنان را مصمم به ادامه تمرينات کرده است. به جرئت مي‌توان گفت که يکي از منظم‌ترين و بهترين اردوي‌هاي سال‌هاي اخير را برگزار کرديم و بازيکنان کاملاً در خدمت تيم و اهداف مدنظر هستند. همه کارها حساب شده و منظم انجام شده که نويددهنده حضور شايسته در ليگ جهاني است. خصوصاً بازي با لهستان كه اگرچه يك مسابقه تداركاتي است، اما همانند يك بازي رسمي براي آماده‌سازي دو تيم بسيار اهميت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار