کد خبر: 852356
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مشهد خبرداد؛
معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مشهد ، از ایجاد یک هزار مرکز پرستاری در منزل در کشور خبر داد.

میرزابیگی در نشست مشترک کلان منطقه ۹ آمایشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی که با محوریت پرستاری جامعه نگر و ایجاد خدمات پرستاری در منزل و hospice در مشهد برگزار شد اظهار داشت: تا کنون یک هزار مرکز home care در کشور ایجاد شده است که با توجه به استاندارد در نظر گرفته شده (به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک مرکز مراقبت در منزل) به تعداد یک هزار و ۶۰۰ مرکز در کل کشور نیازمندیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تعداد زیاد بیماران مزمن در کشور و هزینه های بالای بیمارستانی امکان نگهداری این افراد در بیمارستان ممکن نیست، بنابراین با توجه به وجود ظرفیت های موجود در کشور و نیز با عنایت به تاثیر این مراکز در کاهش هزینه های مردم، بیماران و مراکز درمانی برای بیماران مزمن، سالمند، صعب العلاج و ناعلاج این مراکز می توانند علاوه بر ارائه مراقبت های پرستاری در منزل، نسبت به ایجاد و فعالیت مراکز hospice (آسایشگاه) نیز اقدام کنند.

میرزابیگی در ادامه از ابلاغ شرح وظایف مراکزhospice ، چک لیست های کنترل و نظارت در ماههای اینده خبر داد و همکاری همه جانبه مسئولین، شورای هماهنگی پرستاری دانشگاهها را در نظارت تخصصی و کیفی بر مراکز را خواستار شد.

در ادامه این نشست تقیان از مسئولین فنی یکی از مراکز مشاوره پرستاری و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل، مطالبی را در خصوص مشکلات موجود بیمارستان ها در نگهداری از بیماران صعب العلاج و نا علاج و end stage ارائه داد و هدف از تاسیس مراکز hospice را مراقبت از این گونه بیماران با اولویت فراهم کردن یک محیط آرام و امن، کاهش درد و الام این بیماران، حفظ عزت و کرامت انسانی با توجه به نیازهای جسمی، عاطفی و مذهبی بیان کرد.

در این نشست نمایندگانی از سایر مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل نیز به بیان نقطه نظرات و مشکلات حیطه کاری خود پرداختند .


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار