کد خبر: 852344
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
رئیس خطوط آنیلینگ والکترولیتی ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه اعلام کرد :
فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.

رئیس خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه اظهار داشت : بزرگترین پروژه بومی سازی نورد سرد واجرای این پروژه در راستای دستیابی به اهداف کلان فولاد مبارکه می باشدو در زمینه بی نیازی کشور به واردات و تولید هرچه بیشتر محصولات ویژه و همچنین تأمین محصولات موردنیاز صنایع خودروسازی خواهد بودو افزایش کمی و کیفی تولید در واحد باکس آنیلینگ ناحیه نورد سرد در دستور کار قرار گرفت است .

اکبر نادری گفت: با اشاره به اینکه در تولید محصولات ویژه باید به دو ویژگی مهم خواص مکانیکی و تمیزی سطح ورق توجه زیادی شود، گفت: محصولات ویژه باید از طریق فرآیند آنیل هیدروژنی تولید شود.

وی افزود: افزایش ظرفیت تولید بازپخت شماره 2 از اهمیت دوچندانی برخوردار است و اجرای آن در ناحیه نوردسرد آغاز شد.

رئیس خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی ناحیه نورد سرد افزود: برای رفع نیاز بازار و افزایش تولید محصولات ویژه، 16 عدد از پایه های نوع قدیم در باکس شماره یک که با گاز محافظ HNX عملیات آنیل کلاف را انجام می دهد، با پایه های هیدروژنی جایگزین شد.

وی از تحریم و عدم دسترسی به سازندگان خارجی بعنوان دو مشکل بزرگ برای اجرای این پروژه یاد کرد و افزود: با همت متخصصان داخلی، این تهدید به فرصتی برای رشد و بالندگی متخصصان کشور تبدیل شد و توانستیم با اتکا به دانش فنی کارشناسان شرکت و با همکاری سازندگان داخلی،با ساخت 16 عدد پایه، 12 کوره و 6 عدد کولینگ بل هیدروژنی در داخل کشور از طریق بومی سازی، به دانش ساخت این تجهیزات نیز دست یابیم.

نادری یاد آور شد: در جریان اجرای این پروژه با موانع دیگری از جمله محدودیت سیستم اتوماسیون صنعتی واحد و عدم صدور مجوز تغییر و افزایش تعداد تجهیزات مواجه بودیم.

وی اذعان نمود : این مشکلات نیز با تعریف پروژه های مبنی بر طراحی و جایگزینی سیستم اتوماسیون سطح 2 واحد باکس آنیلینگ توسط پیمانکار داخلی و تلاش بی وقفه کارشناسان این ناحیه، با موفقیت انجام شد.

رئیس خطوط آنیلینگ و شستشوی الکترولیتی ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه اضافه کرد: با آماده شدن تجهیزات مختلف در کشور و مهیا شدن بستر نرم افزاری برای انجام این پروژه، عملیات دمونتاژ پایه ها و جایگزین شدن پایه های جدید آغاز شد و پیش بینی می شود مطابق برنامه ریزی انجام شده در مدت 45 روز، بهره برداری از پایه های جدید آغاز شود.

فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است واین مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.

نادری اعلام نمود :مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومتر مربع سالن تولید است که با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار