کد خبر: 852324
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان آذربایجان شرقی از ابلاغ آئین نامه اجرایی بازنشستگی پیش از موعد بیمه گذاران این صندوق خبرداد.
محمد نظری  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس ماده 57 قانون احکام دائمی کشور این طرح در روزهای پایانی سال گذشته مصوب شد، گفت: بر اساس این مصوبه دولت مکلف شده است افراد تحت پوشش صندوق را که به سن 70 سال رسیده اند در صورت تقاضای شخصی با 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه به نسبت سال های حق بیمه پرداختی بازنشسته کند.
وی با یادآوری اینکه در سال 84 طرح بازنشستگی بیمه گذاران این صندوق با 65 سال سن و سابقه پرداخت 15 سال حق بیمه مصوب شد، اظهارکرد: 13 سال از فعالیت این صندوق می گذرد.
نظری با اعلام اینکه در استان آذربایجان شرقی 25 هزار نفر بیمه شده اصلی مشمول این طرح هستند، گفت: انتظار می رود در مدت 5 سال تمامی افراد مشمول از این طرح استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه سالانه یک سال از سن بازنشستگی کاسته و یک سال به سنوات افزوده می شود، گفت: از لحظه اجرای این قانون افراد بیش از 50 سال سن امکان ثبت نام در صندوق را نخواهند داشت .
نظری با اشاره به اینکه در زمان حاضر محدودیت سنی برای ثبت نام در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر وجود ندارد، گفت: افراد متقاضی پیوستن به این صندوق در هر سنی تا پایان خرداد ما سال جاری مهلت دارند نسبت به ثبت نام در صندوق اقدام کرده و از خدمات آن بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه مبلغ مستمری متناسب با سنوات بیمه پرداختی است، افزود: میانگین سطح درآمدی انتخابی حیق بیمه افراد در 2 سال پایانی ضربدر سنوات بیمه پرداختی برای تعیین مبلغ مستمری لحاظ می شود.
نظری اعلام کرد: مشمولان این طرح نیازی به مراجعه به استان ندارند و برای بهره مندی از آن می توانند با در دست داشتن کپی برابر اصل شده کارت ملی به دفاتر کارگزاری در روستاها مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: این صندوق علاوه بر روستائیان و عشایر کشاورزان غیرساکن در روستاها و ساکنان شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می دهد.
نظری اضافه کرد: رانندگان وسایل نقلیه حمل بار و مسافر بین شهری، کارکنان شرکت های تابعه نظام جامع بهره برداری از منابع طبیعی به شرطی که محل استقرار شرکت در روستاها و و یا شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت باشد هم می توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.
وی با اشاره به افراد بیش از 18 سال می توانند عضو صندوق شوند، گفت: سهمیه بیمه شده اصلی برای استان آذربایجان شرقی 361 هزار و 165 نفر تعیین شده که تا زمان حاضر 166 هزار و 355 نفر معادل 46.6 درصد سهمیه عضو شده اند.
نظری با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ جذب بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد، گفت: نسبت به ابتدای سال 94 12 هزار نفر به افراد زیر پوشش صندوق در استان اضافه شده که رشد 8 درصدی را نشان می دهد .
وی گفت: شهرستان های مرند، بستان آباد و میانه بیشترین تعداد بیمه شده صندوق را داشته اند .
وی با اعلام اینکه در زمان حاضر 102 کارگزار صندوق در قالب تعاونی و دهیاری های استان فعالیت می کنند، گفت: درصدد استفاده از توان بخش خصوصی در این زمینه هستیم .
نظری در تبیین عملکرد دولت یازدهم در زمینه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در آذربایجان شرقی 55 هزار و 319 نفر در 4 سال گذشته عضو صندوق شدند که رشد 49.8 درصدی را نشان می دهد.
وی اظهارکرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در شهرستان ملکان با نرخ رشد 66 درصدی بیشترین جذب را در استان داشته است.
نظری با اشاره به اینکه از 4 هزار و 853 خانواده مستمری بگیر این صندوق 4 هزار و 716 بیمه شده اصلی فوت شده و 137 نفر ازکارافتاده هستند، گفت: بیشترین مستمری بگیر صندوق هم از شهرستان مرند هستند که بر اساس انتخاب سطح درآمدی از 233 تا 533 هزار تومان مستمری دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه سوابق اعضای صندوق قابل انتقال به تامین اجتماعی است، گفت: با توجه به اینکه پرداختی ماهانه این صندوق 40 هزار تومان است مابه التفاوت حق بیمه این صندوق با بیمه تامین اجتماعی را شخص باید پرداخت کند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: 10 درصد از حق بیمه 15 درصدی اعضای این صندوق را دولت پرداخت می کند.
نظری با اعلام اینکه امکان تقسیط حق بیمه اعضای این صندوق به 2 قسط از امسال فراهم شده است، گفت: امکانات جدیدی برای سامانه بیمه گری این صندوق تعبیه شده و تا یک ماه آینده تمامی احکام به صورت آن لاین ( برخط ) صادر خواهد شد.
وی همچنین گفت: ائین نامه صندوق در حال بازنگری بوده و خدمات جدیدی برای آن لحاظ شده است.
نظری همچنین از شروع بکار اتاق فکرکارگزاران استان خبرداد و گفت: درصدد فراهم کردن امکان پرداخت از طریق دستگاه های خودپرداز ( ATM ) و تلفن همراه هستیم.
وی با اشاره به هدف گذاری سال 96 صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، گفت: جذب 18 هزار و 197 عضو بیمه گذار جدید و تمدید 107 هزار و 550 عضو برنامه ریزی شده است.
نظری با بیان اینکه کاهش سن بیمه شده ها از اهداف صندوق است، گفت: در زمان حاضر میانگین سن اعضای صندوق در آذربایجان شرقی 42.18 سال است که کاهش آن به 39.92 مورد انتظار است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس شاخص های در نظر گرفته همچون جذب اعضای جدید، نرخ تمدید بیمه شده همچنین کاهش سن اعضا، آذربایجان شرقی رتبه نخست کشور را داشته و استان های کردستان، کرمانشاه و همدان در رده های بعدی قرار دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر