کد خبر: 852298
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
مراجع عظام تقليد تأكيد كردند: مردم با حضور پرشور و گسترده در انتخابات اميد دشمنان را تبديل به ياس مي‌كنند.
آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي، از مراجع تقليد صبح ديروز در درس خارج فقه خود كه با حضور طلاب و فضلاي حوزه علميه در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: چند سفارش انتخاباتي دارم، اولاً قرائن نشان مي‌دهد، تنور انتخابات داغ شده و مردم حضور جدي در پاي صندوق‌هاي رأي خواهند داشت و اين جاي خوشحالي است كه جوانان پاي صندوق‌هاي رأي با شور و نشاط حضور پيدا مي‌كنند. وي با بيان اينكه شور خوبي در بين مردم ايجاد شده است، تصريح كرد: بايد مراقب بود و يقين داشته باشيد دشمن دلش مي‌خواهد، آسيبي به انتخابات بزند و درگيري در ميان طرفداران كانديداها ايجاد كند، با هوشياري و درايت نقشه دشمنان را نقش برآب كنيد تا انتخابات در نهايت آرامش برگزار شود. اين مرجع تقليد تصريح كرد: طوري نشود با آشوب و درگيري ميان طرفداران كانديداها، دشمن كامياب شود.
 
افراد در روزهاي باقي مانده از كارهاي تحريك‌آميز پرهيز كنند؛ شنيده‌ام برخي كانديداها از همين الان مي‌خواهند جشن بگيرند، جشن پيروزي پس از اعلام نتايج است، زودتر از زمان اعلام نتايج جشن گرفتن، كار درستي نيست و از اين كارهاي تحريك‌آميز دوري كنيد.
آيت‌الله مكارم شيرازي گفت: از مذمت، اهانت به طرف مقابل پرهيز كنيد؛ زيرا اين رفتارها در دنيا و آخرت براي افراد مجازات دارد. وي درباره انتخابات اصلح، اظهار داشت: ما به حكم وظيفه از هيچ كانديدايي طرفداري نكرديم؛ اما افراد بيييند باور كنند كسي را كه انتخاب مي‌كنند در اعمالش شريك هستند و روز قيامت بايد پاسخگو باشند، هرگز به سبب تعصب و رفاقت دوست و آشنا به افراد رأي ندهيد.
 
اين مرجع تقليد خاطر نشان كرد: رأي سفيد هم اشتباه است، سطح حضور در انتخابات را پايين مي‌آورد، آنكه اصلح است را بيني و بين الله انتخاب كنيد و او رأي بدهيد. آيت‌الله مكارم شيرازي در پايان گفت: بعد از انتخابات شعارهاي تقلب را كنار بگذاريد و همه فرد منتخب را كمك كنيد. آيت‌الله نوري همداني هم انتخابات را حساس دانست و مردم را به شركت پرشور در انتخابات دعوت كرد. آبت الله علوي گرگاني گفت: تدين، تقوا، پيروي از رهبر معظم انقلاب اسلامي و دلسوز بودن براي ملت از خصوصيات فرد مناسب براي انتخاب است. وي توجه به جوانان و كارآفريني براي بيكاران را قابل توجه دانست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار