کد خبر: 852292
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
خواننده ترانه «يار دبستاني»:
جمشيد جم، خواننده آهنگ‌هاي انقلابي که با اجراي ترانه «يار دبستاني» به بخش جداناپذيري از حافظه موسيقايي ملت ايران تبديل شده، معتقد است عملکرد دولت يازدهم در زمينه موسيقي خيلي ضعيف بوده و کارايي خاصي نداشته است.
نویسنده: محمد صادقي
 
در ادامه انتقاد‌ها از عملکرد نامطلوب دولت يازدهم در حوزه فرهنگ و هنر، اين‌بار يکي از خوانندگان باسابقه انقلاب از کارنامه دولت در حيطه هنر موسيقي انتقاد کرد. جمشيد جم، در ارزيابي از عملکرد دولت در حوزه موسيقي گفت: دولت يازدهم نقشه راهي در اين زمينه نداده و اگر هم اقدامي بوده، بسيار کوتاه‌مدت بوده است. 40 سال پيش که موسيقي حماسي خواندم با دوستان ديگر در حد توان خود پيشرفت‌هايي کرديم بدون اينکه کسي بالاي سرمان باشد، اما توقع‌مان از دوستان اين بود اکنون که براي موسيقي انواع نهاد و سازمان‌ها ايجاد شده، چند قدم جلوتر بروند.
 
وي با اشاره به حمايت نكردن دولت از موسيقي حماسي عنوان کرد: دولت براي خوانندگان انقلابي باسابقه سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي نکرد و اقدامات آن در حوزه موسيقي تا حد زياد مختص شد به موسيقي پاپ و اگر اقدامي در زمينه موسيقي حماسي يا اصيل ايراني صورت گرفت از نهادهايي غير از ارشاد بود. در زمينه موسيقي دولت بايد طوري اقدام مي‌کرد که موسيقي انقلابي مي‌توانست اکنون که 30 سال پس از انقلاب است، جايگاه ويژه‌اي پيدا کند.
 
جم با اشاره به عملکرد ضعيف دولت در زمينه موسيقي خاطرنشان کرد: موسيقي در کشور ما خلاصه شده در پاپ و کنسرت. عملکرد دولت هم در اين زمينه خيلي ضعيف بود و کارايي خاصي نداشت و اگر کاري هم شده جايي غير از دولت آن را انجام داده است. دولت در زمينه همسو کردن توليدات با آثار انقلابي کار خاصي انجام نداده است.
   
اعلام حمايت هزاران هنرمند از حجت‌الاسلام رئيسي
روز گذشته بيش از 17 هزار تن از هنرمندان کشور با انتشار اعلاميه‌اي حمايت خود را از سيدابراهيم رئيسي اعلام کردند. اين هنرمندان حجت‌الاسلام رئيسي را نامزد اصلح دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري معرفي و وي را ميراث‌دار دستاورد‌هاي خون شهيدان و مجاهدت‌هاي ملت ايران ناميدند. در بخشي از اعلاميه اين هنرمندان آمده است: بار ديگر ملت بزرگ ايران را در آستانه خلق حماسه جديدي قرار داده است؛ حماسه‌اي که بي‌شک برگ زرين ديگري در تاريخ انقلاب اسلامي شکوهمند اين آب و خاک خواهد بود و حرکت پرشتاب آن را به سوي افق‌هاي روشن نويد خواهد داد.
 
ما هنرمندان، نويسندگان و فعالان فرهنگي، هنري و سينمايي رشته‌هاي مختلف هنري از سراسرکشور (هنرمندان و فعالان سينما، تئاتر، موسيقي، هنرهاي تجسمي و معماري از شهرها و استان‌هاي مختلف ايران بزرگ) با درک اهميت و حساسيت اين مقطع از تاريخ انقلاب اسلامي ضمن مهم خواندن حضور گسترده و يکپارچه آحاد ملت در اين صحنه، با عنايت به موقعيت حساس کشور در فضاي ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي به تأسي از رهنمودها و فرامين رهبري معظم انقلاب و در راستاي حرکت در افق ملاحظات و منويات رهبري، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي را به عنوان کانديداي اصلح معرفي مي‌كنيم و بر اين باوريم که اين سيد وارسته و انقلابي کانديدايي است که بدون ترديد، در مسير حراست و صيانت از کيان نظام و گفتمان انقلاب اسلامي، هويت ملي و فرهنگ و هنر انقلابي هيچ‌گاه، مقهور قدرت‌هاي استکباري و نظام سلطه نمي‌گردد و ميراث‌دار دستاوردهاي خون شهيدان و مجاهدت‌هاي ملت بزرگ ايران خواهد بود. کانديدايي انقلابي و جسور برآمده از متن مردم، پرورش يافته در مکتب امام و رهبري عزيز، رويين‌تن شده در کوره مجاهدت‌ها و فداکاري‌ها و مبرا از آلودگي‌ها، ‌رانت‌ها، اختلاس‌ها و اشرافيت و بي‌دردي.
 
ستاره‌اي بدرخشيد و ماه مجلس شد. اسامي هنرمنداني که اين اعلاميه را امضا کرده‌اند در فضاي مجازي منتشر شده که در ميان آنها مي‌توان به جمال شورجه، انسيه شاه‌حسيني، حبيب‌الله بهمني، حميد بهمني، محمدتقي فهيم، مهدي عظيمي‌مير‌آبادي، سيدامير سيدزاده، احمد ميرعلايي، مهدي فرجي، حبيب‌الله کاسه‌ساز، محمد حمزه‌زاده، سيدمحمد ميرزماني، سعيد الهي، علي غفاري، پرويز شيخ‌طادي، شفيع آقامحمديان، محسن پرويز، روح‌الله برادري، محسن علي‌اکبري، نادر طالب‌زاده، حسين نيرومند و مسعود ده‌نمکي اشاره کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
0
دولت يازدهم در زمينه موسيقي خيلي ضعيف بوده و کارايي خاصي نداشته است.
میشه بگی کجا قوی بوده و کارائی داشته ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار