کد خبر: 852272
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
مدير عامل شركت متروي تهران خبر داد
مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه(مترو) گفت: با بهره‌برداري از حدود ۱۰۰ كيلومتر مترو يك ميليون سفر به ظرفيت جابه‌جايي خطوط مترو افزوده خواهد شد.
هابيل درويشي طي بازديد‌هاي دوره‌اي خود از روند پيشرفت خطوط مترو در حال احداث از تكميل خط ۷ مترو تهران خبر داد و گفت: با اينكه در آستانه انتخابات بسياري از نهاد‌ها درگير فعاليت‌هاي سياسي هستند، اما جهاد گران مترو به صورت شبانه‌روزي در حال فعاليت هستند تا تكميل حدود ۱۰۰ كيلومتر مترو را كه به مردم تهران قول داده شده بود، محقق شود.
 
وي افزود: ‌در همين راستا بايد به شهروندان عزيز تهراني اين مژده را بدهيم كه خط ۷ با طول بيش از ۲۷ كيلومتر و دارا بودن ۲۵ ايستگاه به طور كامل تكميل شده و آماده بهره‌برداري است. همچنين خط مترو تا فرودگاه حضرت امام خميني (ره) كه به نام خط ۸ نامگذاري شده نيز تا ۹۹ درصد تكميل شده و در آينده نزديك آماده بهره‌برداري خواهد بود.  هابيل درويشي افزود: در خط ۶ نيز ساخت تونل‌ها به صورت كامل انجام شده و ۸۰ درصد ساخت ايستگاه‌ها نيز به اتمام رسيده است. فاز نخست اين خط از دولت آباد تا ميدان شهدا نيز در نيمه اول سال جاري تكميل خواهد شد.
مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) اظهار داشت: تلاش مهندسان، متخصصان و كارگران مترو در اين روزهاي انتخاباتي در حالي صورت مي‌گيرد كه هيچ بودجه‌اي از سوي دولت به پروژه مترو تخصيص داده نشده همچنانكه ۶ هزار ميليارد تومان هزينه خط ۷ تماماً از سوي شهرداري تهران تأمين شده است، در حالي كه بر طبق قانون بايد ۵۰ درصد اين هزينه از سوي دولت تأمين مي‌شد.
 
وي در پايان ابراز اميدواري كرد، حدود ۱۰۰ كيلومتر مترو در نيمه اول سال جاري به بهره‌برداري برسد.
وي همچنين تصريح كرد: پيش بيني مي‌شود با بهره‌برداري از اين ۱۰۰ كيلومتر يك ميليون سفر به ظرفيت جابه‌جايي خطوط مترو تهران اضافه شود كه تأثير شگرفي در كاهش آلودگي هوا و ترافيك در پي خواهد داشت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار