کد خبر: 852158
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
اقدامات پوپوليستي مسئولان نفتي در آستانه انتخابات
وزارت نفت در آستانه انتخابات ضمن اعلام وعده جذب 2 هزار و 500 نيروي جديد و تغيير وضعيت نيروهاي قرارداد مستقيم به حالت رسمي، افزايش حقوق و افزايش شايستگي و همچنين پرداخت پاداش شش ماه دوم سال 95 كاركنان خود را اعمال كرد.
به گزارش فارس دولت در حالي از رفتارهاي پوپوليستي نزديك انتخابات انتقاد مي‌كند كه مسئولان وزارت نفت به خصوص بيژن زنگنه وزير نفت هفته گذشته به منظور جذب آراي كاركنان صنعت نفت راهي مناطق نفتخيز جنوب شد و در اين سفر ديدارهايي با كاركنان و دانشجويان صنعت نفت داشت.
زنگنه كه سال گذشته دانشجويان صنعت نفت را بيسواد خطاب كرده بود و از جذب نيروهاي تازه‌نفس خودداري مي‌كرد و اين رفتار موجب تحصن دانشجويان صنعت نفت در مقابل مجلس شوراي اسلامي در چندين نوبت شد، هم‌‌اكنون معاونانش از جذب 2500 نفر از فارغ‌التحصيلان دانشگاه صنعت نفت خبر مي‌دهند.
همچنين زنگنه كه بارها مي‌گفت ما 100 هزار نيروي مازاد در صنعت نفت داريم به يكباره در ديدار با مسئولان مناطق نفتخيز جنوب از جذب 2 هزار و 500 ‌نيروي جديد در صنعت نفت خبر داد.
اين گزارش حاكي است رفتارهاي پوپوليستي وزارت نفت به اينجا ختم نمي‌شود، چراكه در آستانه انتخابات وزارت نفت به يكباره تصميم گرفت بر خلاف رويه‌هاي گذشته ميزان افزايش حقوق و افزايش شايستگي كاركنان صنعت نفت را كه در سنوات گذشته با تأخيرهاي چند ماهه ابلاغ مي‌كرد در سال 96 و نزديك به ايام انتخابات ابلاغ و اجرايي كند و جداي اين كار پاداش شش ماه دوم سال 95 را قبل از انتخابات در فيش حقوقي كاكنان صنعت نفت بياورد كه نشان از واريز اين مبلغ در روزهاي آتي دارد.
بنا بر اين گزارش در همين رابطه برخي از كاركنان صنعت نفت معتقدند اين برخورد وزارت نفت كه نشان از رفتارهاي پوپوليستي دارد توهين به شعور كاركنان صنعت نفت است.
اين كاركنان نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس ضمن ابراز گلايه اين سؤال را مطرح كردند كه چرا در سال‌هاي گذشته كه كاركنان صنعت نفت با مشكلات عديده‌اي مواجه بودند اين اقدامات صورت نگرفت.
به گفته آنها اقدامات اخير وزارت نفت تنها براي جذب آراي كاركنان خدوم مناطق عملياتي صنعت نفت است و پس از انتخابات دوباره به همان رويه قبل باز خواهد گشت و تضميني براي بهبود رفتار مسئولان صنعت نفت نخواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار