کد خبر: 852151
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
آیت‎الله مکارم: شعارهای تحریک‌آمیز اشکال شرعی دارد
مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به انتخابات است، گفت: شعارهای تحریک آمیز، اهانت و مذمت کردن اشکال شرعی دارد.
 
آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی به کاغذبازی در ادارات اشاره و عنوان کرد: مردم برای انجام کار کوچکی ۶ ماه در ادارات سرگردان می‌شوند و به هر حال این مسائل باعث دلسردی مردم می‌شود.
 
وی با بیان اینکه به تأخیر انداختن کارها سبب درآمد نامشروع برای عده‌ای می‌شود، گفت: برخی این‌گونه عنوان می‌کنند که اگر بخواهی کارت راه بیفتد باید مبلغی را پرداخت کنی و این امر و سرگردانی مردم باعث درآمد نامشروع می‌شود.
 
استاد سطوح عالی حوزه همچنین به سند ۳۰ ۲۰ یونسکو اشاره و بیان داشت: من اصل این سند را دریافت و ترجمه آن را خوانده‌ام و به روزنامه‌ها و دیگر مراکز استناد نمی‌کنم و مطالبی وجود دارد که استعماری بودن این سند را نشان می‌دهد اما صحبت درباره آن را به روزهای بعد موکول می‌کنم.
 
مردم حضور چشمگیری در انتخابات خواهند داشت

 
وی در ادامه به انتخابات ۲۹ اردیبهشت اشاره کرد و گفت: در روزهای باقی مانده تنور انتخابات داغ شده و شواهد نشان می‌هد که مردم حضور جدی در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت.
 
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به انتخابات است و برای آن برنامه‌ریزی کرده است، عنوان داشت: مردم باید با هوشیاری کاری کنند که نقشه دشمن نقش برآب شود و انتخابات در نهایت آرامش برگزار شود.
 
وی با تأکید بر اینکه در روزهای باقی مانده تا انتخابات هم از کارهای تحریک آمیز باید پرهیز شود، ابراز کرد: شنیده شده طرفداران برخی از کاندیداها هنوز خبری نشده می‌خواهند جشن پیروزی بگیرند که این کار نادرستی است و این اقدام باعث تحریک افراد می‌شود.
 
این مرجع تقلید با عنوان اینکه شعارهای تحریک آمیز و اهانت مسئولیت شرعی دارد، گفت: مسئله مهم در انتخابات انتخاب اصلح است و ما هم تاکنون از هیچ کاندیدی طرفداری نکرده‌ایم.
 
رأی سفید ندهید

 
وی ادامه داد: به هر حال همه در انتخابی که می‌کنند مسئول هستند و نباید بخاطر لجاجت و یا تعصب رآی داد، زیرا در آخرت باید پاسخگو باشند.
 
آیت الله مکارم شیرازی دادن رأی سفید را هم اشتباه دانست و عنوان کرد: رأی سفید به منزله رأی باطله است بنابراین افراد باید اصلح را انتخاب و به آن رأی بدهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
0
سایتهای دولتی این مطالب آقای مکارم را پوشش نداده اند چون....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار