کد خبر: 852116
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
وزیر کشور گفت: با توجه به انصراف‌ها و ائتلاف‌هایی که انجام گرفته پیش‌بینی ما این است که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در مرحله اول مشخص می‌شود.
مهر: وزیر کشور گفت: با توجه به انصراف‌ها و ائتلاف‌هایی که انجام گرفته پیش‌بینی ما این است که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در مرحله اول مشخص می‌شود.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: امروز آخرین مهلت تبلیغات نامزدها است و هیچ‌یک از نامزدان حق ندارند در دو روز آینده تبلیغات و فعالیت انتخاباتی داشته باشند.  
 
وی در ادامه افزود: از ساعت ۸صبح روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه درب شعب اخذ رأی بر روی مردم باز می‌شود و تا زمانی که مردم در پای صندوق رأی باشند و محدودیت قانونی نداشته باشیم، سعی می کنیم که درخدمت مردم برای اخذ رأی باشیم.  
 
وزیر کشور با بیان اینکه توصیه می‌کنیم مردم تلاش کنند با توجه به  حجم وسیع کاندیداها در انتخابات شوراها از اول وقت در پای صندوق رأی بیابند تا بتوانند در موعد مقرر که قابل تمدید است رأی دهند، اضافه کرد: بیش از ۶۳ هزار شعبه اخذ رأی و ۱۳۰ هزار صندوق در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه پیش‌بینی کرده‌ایم.  
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه انتخابات شوراهای شهر در ۱۴۱ شهر کشور به صورت کاملاً الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: در مابقی شعبات اخذ رأی، همه مراحل انتخابات به جز اخذ و شمارش آراء به صورت الکترونیکی برگزار می شود.  
 
وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات برای هریک از شعبات بازرس تعیین کرده ایم که بر این اساس ۷۱ هزار بازرس در انتخابات آتی فعالیت خواهند داشت، تأکید کرد: براساس قانون، نمایندگان نامزدها اجازه دارند در تمامی شعب اخذ رأی و آخرین مرحله انتخابات حضور داشته باشند که در پنج روز گذشته از آنها خواسته شده نمایندگان خود را به ستاد انتخابات کشور معرفی کنند.
 
وزیر کشور با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای تأمین امنیت انتخابات گفت: بیش از ۱۶۰ هزار نیروی انتظامی امنیتی مسئولیت تأمین امنیت انتخابات را برعهده دارند.  
 
وی تأکید کرد: ما سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان و با صحت و دقت، نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را ابتدائاً اعلام و در مراحل بعدی نتایج شورای انتخابات را اعلام کنیم.  
 
وی با اشاره به انتشار برخی نظرسنجی‌ها در زمینه انتخابات و به خصوص پیش‌بینی نتایج آن گفت: بیش از ۹۵ درصد این نظرسنجی‌ها که در فضای مجازی منتشر می‌شود، غیرقانونی و غیراصولی و کاملاً ساختگی است و تأکید می‌کنیم که مردم به این آمار و ارقام توجه نکنند.  
 
وزیر کشور تأکید کرد: نتایج انتخابات ریاست جمهوری براساس قانون، تدریجی اعلام نخواهد شد و نتیجه نهایی از سوی وزیر کشور اعلام می‌شود.  
 
رحمانی فضلی در پاسخ به این سؤال که برای تجمع غیرقانونی نامزدها چه اقدامی شده و تاکنون چه تمهیداتی پیش‌بینی کرده‌اید،؛ اظهار داشت: براساس گزارش‌های واصله امروز قرار است یکی از نامزدها تجمعی در میدان شهدای شهر مشهد برگزار کند که استاندار خراسان اعلام کرده این اقدام خلاف است و ابلاغ شفاهی و کتبی هم شده و حتی امروز صبح هم استاندار خراسان با بنده تماس گرفت و اعلام کرد هر کاری کردیم حاضر نشدند محل تجمع را تغییر دهند، لذا این موضوع خلاف مصوبات است و اگر عوارضی داشته باشد، باید برگزارکننده‌ها پاسخگو باشند و ما امیدواریم به قانون و مصوبات تمکین کنند و مانع اجرای این مراسم شوند، زیرا در فضای باز، تجمعات انبوه، ضمن اینکه مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کند، نیروهای انتظامی و امنیتی را هم دچار مشکل می‌کند، بنابراین امیدوارم در زمان باقی‌مانده به قانون تمکین کنند و با تدبیر بهتری که خواهیم داشت بتوانیم این تحمع را در محل بهتری برگزار کنیم.  
 
وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه تعداد از نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری انصراف داده‌اند، گفت: لیست نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را ظهر امروز اعلام خواهیم کرد، دوستان از جمله آقایان قالیباف و جهانگیری آمده اند در فضای عمومی اعلام کرده‌اند که از رقابت به نفع دیگر نامزدها انصراف داده‌اند، آقای هاشمی‌طبا هم به صورت رسمی اعلام انصراف نکرده بلکه به صورت عمومی گفته که من هم به یکی از نامزدها رأی می‌دهم، لذا  امیدوارم که دوستان تا امروز ظهر انصراف خود را رسما و کتبی به ما اعلام کنند تا اسامی‌ای که امروز بعدازظهر به اطلاعیه‌ای که چاپ می‌کنیم، افرادی که به هر ترتیب در این انتخابات انصراف داده اند اسم‌شان وارد نشود.  
 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده می‌شود یا خیر گفت: انتخابات ریاست جمهوری قطعاً به دور دوم کشیده نمی‌شود.
 
وزیر کشور در پاسخ به این سوال که اخیراً سخنگوی دستگاه قضا که تخلفات انتخاباتی فرمانداران و بخشداران اشاره داشته‌اند و شما چه برخوردی با این موارد داشته‌اید، گفت: گزارشاتی که می‌رسد فقط مربوط به فرمانداران و بخشداران نیست و همانطور که آقای اژه‌ای گفتند، علاوه بر دستگاه های اجرایی، از نهادهای حکومتی نیز در این زمینه گزارشاتی رسیده که باید تأکید کنیم مبنای این گزارش‌ها به گونه‌ای است که هر که به زعم خود این گزارشات را ارائه می‌دهد که باید این گزارشات در مسیر قانونی و چارچوب هایی که قانون تعیین کرده بررسی و اگر تخلفاتی وجود داشته حتما با آن طبق قانون برخورد شود.  
 
وزیر کشور در پاسخ به سؤالی درباره نحوه پوشش صدا و سیما از برنامه‌یا تبلیغاتی نامزدها گفت: صدا و سیما به عنوان دستگاه تبلیغاتی بزرگی که در رصد کارگروه بررسی تبلیغات بوده، مواردی از تخلفات وجود داشته که به رئیس سازمان صدا و سیما ارجاع شده و آنها تلاش کرده‌اند که تخلفات را کمتر کنند.  
 
وزیر کشور تأکید کرد: از شش ماه قبل کمیته امنیتی انتخابات تشکیل شده و تمامی شرایط و زمینه های برقراری امنیت برای انتخابات تدارک دیده شده، به طوری که در این ۲۵ روز تجمعات ۵ تا ۱۰۰ هزار نفره داشتیم که در یکی از این تجمعات هم با مشکلات امنیتی روبه رو نبوده ایم، بنابراین با توجه به آمادگی همه نیروها و رصد مستمر و هوشیاری مردم ان‌شاءالله هیچ‌گونه مشکلی از منظر امنیت انتخاباتی خواهیم داشت.  
 
وی در پاسخ به این سؤال که اخیراً در خوزستان خبری مبنی بر بازداشت دو تروریست منتشر شده، آیا این مربوط به انتخابات است، گفت: این موضوع ربطی به انتخابات نداشته بلکه مربوط به موارد دیگری است که توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شده‌اند.  
 
وزیر کشور در پایان ضمن دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی گفت: نامزدها، ستادها و هوداران آنها در دو روز آینده از هرگونه تبلیغات خودداری کرده و نسبت به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تلاش کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار