کد خبر: 852096
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
رئیس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان سمنان گفت: عملیات مرمت و استحکام بخشی حمام تاریخی قلی در شهر سمنان آغاز شد.
 حمیدرضا دوست محمدی با اعلام این خبر، افزود: عملیات اجرایی مرمت حمام قلی با هدف ادامه مرمت و ساماندهی این حمام تاریخی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه دیوار حفاظتی این حمام تاریخی در سال گذشته مرمت شد، گفت: عملیات مرمتی امسال شامل ساماندهی بام بنا و بازسازی گنبدهای فروریخته، آواربرداری فضاهای داخلی و سبک سازی بام است.
دوست‌محمدی با اشاره به اینکه فاز جدید مرمت حمام قلی تا سه ماه آینده به اتمام می‌رسد، افزود: پس از اتمام مرمت، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان یا بهره برداران بنا موظف به ادامه مرمت بنا تا سقف اعتبارات مشارکتی هستند.
رئیس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان سمنان تصریح کرد: حمام قلی شهر سمنان به عنوان یکی از عناصر با ارزش بافت تاریخی شهر سمنان از یادگاران دوره صفویه است و در محور فرهنگی تاریخی کهن دژ قرار دارد.
حمام قلی به شماره 5633 در تاریخ 25اسفندماه 80 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و در مالکیت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر