کد خبر: 852092
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود:
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: در راستای اجرای برنامه دوم گسترش مراکز فرهنگی و هنری استان، امسال 46 مرکز جدید در شهرستان شاهرود ایجاد می شود.
شعبانعلی آشوری افزود: در شهرستان شاهرود هم اکنون 163 مرکز فرهنگی- هنری فعالیت می کنند و بر اساس برنامه پنج ساله توسعه این مراکز در استان، باید این تعداد تا سال 1400 به 418 مورد افزایش یابد.
وی از برنامه ریزی برای اجرای حدود 104 برنامه در سال جاری خبر داد و گفت: 46 برنامه فرهنگی، 33 برنامه هنری و 25 برنامه قرآنی تا پایان سال در شاهرود اجرا خواهد شد.
آشوری با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات در مرداد ماه، یادآور شد: جشنواره های شعر غدیر، شعر کوثر و نمایشنامه نویسی و برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در ماه مبارک رمضان از جمله مهم ترین این برنامه هاست.
وی با بیان اینکه کتابت حقوق شهروندی از رساله امام سجاد(ع) با همکاری انجمن خوشنویسان انجام می شود، اضافه کرد: آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله طاهری، امام جمعه فقید شاهرود به عنوان یکی از مفاخر این شهر که به تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز رسیده است، در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ادامه داد: جشنواره کاریکاتور، اجرای نمایش با موضوع های اجتماعی، برپایی نمایشگاه آثار تجسمی و حجمی هنرمندان با موضوع تحقق شعار سال، اجرای جشنواره نمادهای نوروزی در اسفند ماه، جشنواره داستان نویسی رضوی در تابستان، برنامه های هفته فیلم و عکس با همکاری انجمن سینمای جوان و جشنواره تیاتر شهرستانی از دیگر برنامه های فرهنگی- هنری امسال خواهد بود.
آشوری افزود: جشنواره قرآنی کانون های فرهنگی- هنری مسجدهای استان نیز هرسال در شاهرود برگزار می شود.
وی همچنین با تاکید بر سیاست شهرستان محوری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بیان کرد: این سیاست در شهرستان شاهرود هم در چارچوب توجه بیشتر به دیگر شهرها و بخش های آن، دنبال می شود.
آشوری از ایجاد تعدادی از مراکز فرهنگی-هنری در شهرهایی چون کلاته خیج و مجن خبر داد و گفت: با امامان جمعه این شهرها هم رایزنی شده تا بتوان تولید برنامه های فرهنگی-هنری را در بخش های پرجمعیت شهرستان پیگیری کرد.
وی به اجرای 137 برنامه در سال 95 نیز اشاره داشت و گفت: برگزاری محفل های انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، آزمون سراسری قرآن کریم با شرکت بیش از 450 تن، مسابقه حفظ سوره فجر در مدرسه ها در دهه فجر و راه اندازی دوباره انجمن قرآن و عترت پس از سال ها تعطیلی، از جمله فعالیت های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود بود.
آشوری با بیان اینکه پارسال 19 مورد شغل خانگی در حوزه های فرهنگی ایجاد شده، افزود: 10 نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز با مصوبه هایی درخصوص اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی برگزار شد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود درباره مهم ترین برنامه های هنری شهرستان در سال گذشته، یادآور شد: جشنواره نمایش نامه نویسی و نمایش نامه خوانی، اجرای 10 نمایش صحنه ای، اجرای کنسرت های موسیقی، برپایی15 نمایشگاه هنرهای تجسمی و هشت نمایشگاه خوش نویسی و برگزاری همایش مبارزه با بازی های غیر مجاز رایانه ای در زمره مهم ترین برنامه های هنری شهرستان شاهرود بوده است.
آشوری برپایی آیین بزرگداشت حجت الاسلام احمدی را از برجسته ترین برنامه های فرهنگی شاهرود در سال 95 دانست و افزود: برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب استان با حضور ناشران کشوری، کارگاه های داستان نویسی و برگزاری چهار نمایشگاه کتاب در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر رویدادهای فرهنگی شهرستان در سال گذشته بود.
در شهرستان شاهرود9 انجمن فرهنگی و هنری فعال و 50 کانون فرهنگی و هنری مساجد زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کار می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر