کد خبر: 852080
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی خبر داد
رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در 285 روستا به دلیل به حدنصاب نرسیدن کاندیداها انتخابات برگزار نخواهد شد، گفت: همچنین مستندات و گزارشات 17 مورد تخلف از سوی نهادهای دولتی و همچنین تخلف سازمان یافته برای حضور روحانیون و دخالت شهرداران در امر انتخابات به مراجع مربوطه ارجاع شده است.
سعید شبستری در نشست ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی، در خصوص آخرین آمار و رویدادهای انتخاباتی در استان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده با توجه به اینکه تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان 13 هزار و 750 نفر اعلام‌شده و از این تعداد 12 هزار و 831 نفر تأیید شده و 294 نفر رد صلاحیت و 625 نفر انصراف داده‌اند.

وی اضافه کرد: در 285 روستا روستاها نیز به دلیل به حدنصاب نرسیدن کاندیداها انتخابات برگزار نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌ شرقی در ادامه در خصوص آمار شعب اخذ رأی گفت: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری 3 هزار و 241 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی‌شده که از این تعداد 2 هزار و 525 شعبه ثابت و 716 شعبه سیار است.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 3 هزار و 637 شعبه در استان پیش‌بینی‌شده که از این تعداد 359 شعبه اخذ رأی مکانیزه در 6 شهر اهر، مرند، میانه، بناب، مراغه و شهر جدید سهند است.

شبستری ادامه داد: در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نیز 522 شعبه پیش‌بینی‌شده که از این تعداد 145 شعبه در شهرستان اهر و یکصد شعبه در شهرستان هریس و 201 شعبه در شهرستان مراغه و 76 شعبه در شهرستان عجب‌شیر مستقر خواهند بود.

وی با بیان اینکه  انتخابات در 62 شهر و یک هزار و 960 روستای استان برگزار خواهد شد، بیان کرد: بر اساس آمار اعلامی جمعیت استان 2 میلیون و 955 هزار و 332 نفر بوده که از این تعداد 66 هزار و 102 نفر رأی اولی هستند.

رئیس ستاد استان آذربایجان شرقی بیان کرد: در راستای انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه‌های انتخابیه اهر- هریس و مراغه –عجب شیر 45 نفر با هم رقابت خواهند کرد که از این تعداد 20 نفر در حوزه انتخابیه اهر-هریس و 25 نفر نیز در حوزه انتخابیه مراغه- عجب‌شیر بر رقابت خواهند کرد.

وی در خصوص تعرفه‌های انتخاباتی نیز بابیان اینکه تعرفه‌های انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس توزیع‌شده است، ادامه داد: در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری برای هرکدام 3 میلیون و 145 هزار برگ تعرفه توزیع و در در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای نیز 421 هزار برگ تعرفه توزیع‌شده است.

شبستری بابیان اینکه همه لوازم موردنیاز در شعبه‌ها به تعداد لازم تهیه و توزیع شده است، گفت: در خصوص امر انتخابات پیش‌رو در استان 60 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات حضور دارند و آموزش‌ها و جلسات توجیهی لازم در این خصوص نیز برگزارشده است.

وی بابیان اینکه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سه کاندیدا به استان سفر کرده‌اند، گفت: کاندیداها همه جلسات مختلفی در استان داشته‌اند که هیچ مشکل امنیتی و حاشیه‌ای در آن وجود نداشت و ابن مسئله جای تقدیر دارد از هوادارن کاندیداها و رقبای آنها که اصول انتخاباتی را رعایت کرده‌اند و البته این نشان‌دهنده این است عزم جدی برای برگزاری انتخابات سالم در استان وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی در خصوص بحث تخلفات انتخاباتی، بیان کرد: بر اساس اطلاعات واصله تعدادی تخلفات در ادارات و نهادهای دولتی بوده که آنچه مستندسازی شده 17 مورد بوده، متأسفانه در برخی ادارات متأسفانه خود مدیر با زیرمجموعه مدیر در ساعات اداری جلسه انتخاباتی برگزار و یا علیه کاندیدای صحبت کرده‌اند که این مستندات به مراجع قضایی تحویل داده‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: 2 مورد از این دخالت‌های انتخاباتی در نهاد دولتی در حد جرم بوده و در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: همچنین از سوی خود کاندیداها علی‌الخصوص در انتخابات شوراها در شهرها مخصوصاً تبریز با تخلفاتی مواجه هستیم از جمله استفاده از بنر در سایزهای خارج از اندازه اعلام‌شده و نصب تصاویر گریم کرده و غیر واقعی کاندیداها در شهر که در این خصوص به فرمانداران برای برخورد با این موضوع برخورد و همچنین مستندات به عنوان تخلف انتخاباتی تحویل مراجع داده خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی در ادامه بابیان اینکه همچنین تخلف شهرداری‌ها و شهرداران گزارش و مستندسازی شده که به مراجع ارجاع داده خواهد شد، گفت: زمان تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ساعت پایانی روز 27 اردیبهشت و زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای مجلس تا ساعت 8 صبح 28 اردیبهشت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در 29 اردیبهشت مردم با مشارکت و حضور حداکثری خود حماسه‌ای خیره‌کننده خلق کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر