کد خبر: 852075
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص سند 'چارچوب اقدام آموزش 2030' در دیدار با معلمان،گفت: فرمایشات معظم له فصل الخطاب است.
جعفر پاشایی اظهار کرد: دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص چارچوب سند اقدام آموزش 2030 از تاریخ 17 اردیبهشت امسال مورد توجه و اهتمام جدی دولت قرار گرفت.
وی با بیان اینکه که در تصویب چارچوب اقدام آموزش 2030 یونسکو، از هیچ کشوری درخواست امضاء نشده است، افزود: اصولا در بین اسناد یونسکو به جز پیمان نامه ها که جنبه الزامی دارند، و باید به تایید مجالس کشورها برسند، هیچ سند دیگری مورد امضای فیزیکی واقع نمی شود و این سند نیز جنبه الزام آور برای اجرا ندارد.
پاشایی خاطر نشان کرد: چارچوب اقدام آموزش 2030 در امتداد برنامه 'آموزش برای همه' قرار دارد که سابقه آن به سال 1990 باز می گردد و برنامه 'آموزش برای همه' طی سال های 2000 تا 2015 در جمهوری اسلامی ایران اجرا شد و کشور ما به دلیل دستاوردهای موفقی که در ارتباط با برخی از شاخص های آن داشت، مورد تقدیر جهانیان قرار گرفت.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به آثار اجرای برنامه آموزش برای همه گفت: بر اساس آمار سرشماری سال 1385 تا 1390 به میزان باسوادان استان نیم درصد اضافه شده است.
وی ادامه داد: از سال 1390 تا 1395 نیز 2.5 درصد به میزان باسوادان استان اضافه شده است که دقیقا در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و آموزش برای همه است.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این سند به هیچ وجه الزام آور نیست، و کارگروهی از طرف هیات وزیران برای تطبیق آن با اسناد بالادستی تشکیل شده است، افزود: اجرای سند منوط به همخوانی داشتن با برنامه توسعه کشور، مطابقت با اسناد راهبری توسعه و نقشه جامع کشور می باشد.
پاشایی در خصوص کتاب ' لک لکی در کار نیست' ، با تکذیب وجود چنین کتابی در آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش عهده دار تالیف کتب درسی است که آن هم متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی و در چارچوب قوانین و اسناد بالادستی اقدام می کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر